کتاب مکاتب زبان شناسی

Schools of Linguistics
کد کتاب : 18727
شابک : 978-9643294120
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مکاتب زبان شناسی اثر محمد راسخ مهند

در این کتاب، تلاشی صورت گرفته است تا مسیر پیشرفت زبان شناسی از اواسط قرن نوزدهم تا کنون، تصویری دقیق دریافت شود. هدف نویسنده از این تصویر تاریخی، بررسی وضعیت کنونی زبان شناسی را ممکن سازد. این نگاه به تاریخ، اهمیت تازه‌ای به ماجراجویی مطالعه زبان و پیشرفت‌های آن در طول زمان می‌دهد. این تحلیل تاریخی نشان می‌دهد که چالش‌ها و موضوعات کلیدی زبان شناسی از آغاز زمان تا کنون چگونه تغییر کرده‌اند و نقطه نظرهای متفاوت افراد مختلف در مورد این مسائل را آشکار می‌کند.

در واقع، هدف اصلی نویسنده این است که با معرفی «نقطه نگاه‌های» مختلف به زبان، نشان دهد چگونه این دیدگاه‌ها از یکدیگر تفاوت می‌کنند و چه تأثیراتی بر آن دارند. از جهات مختلفی به زبان نگاه شده و تفاوت‌های گوناگون آنها بیان می‌شود. تفاوت‌های برداشتی منجر به راه‌حل‌های مختلفی در مسائل زبانی می‌شود. هدف نویسنده این بوده است که دیدگاه‌های کلیدی و مهم درباره زبان را به طور مختصر در این کتاب معرفی و تشریح کند.

کتاب مکاتب زبان شناسی

محمد راسخ مهند
محمد راسخ مهند (متولد ۱۶ اردیبهشت ۱۳۵۲ در همدان) زبان‌شناس ایرانی و استاد تمام گروه زبان‌شناسی دانشگاه بوعلی سینا است. حوزه پژوهش‌های او شامل نحو، دستور زبان فارسی، زبان‌شناسی شناختی، گونه‌شناسی زبان و تحلیل کلام است. او همچنین سردبیری نشریهٔ پژوهش‌های زبان‌شناسی تطبیقی را بر عهده دارد. راسخ مهند در دوازدهمین جشنواره نقد کتاب، به‌عنوان برگزیدهٔ بخش زبان‌شناسی شناخته شد.محمد راسخ مهند در سال ۱۳۵۲ در همدان متولد شد. پس از طی دوره کارشناسی مترجمی زبان...
دسته بندی های کتاب مکاتب زبان شناسی