کتاب هخامنشیان

The Ancient Near East
کد کتاب : 24940
مترجم :
شابک : 978-9643111779
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هخامنشیان اثر آملی کورت

کتاب هخامنشیان گستره ی جغرافیایی وسیعی را در بر می گیرد، از مرزهای ایران و افغانستان در شرق تا شام و آناتولی و از دریای سیاه در شمال تا مصر در جنوب. این منطقه دارای تنوع فرهنگی، سیاسی و زبانی بسیار بود.
در این مطالعه معتبر جدید، آملی کوهرت تاریخچه آن را از اولین اسناد مکتوب تا فتح اسکندر مقدونی، حدود 3000-330 قبل از میلاد بررسی می کند. این کار بسیاری از تصورات نادرست را که پیرامون مطالعه ی منطقه وجود داشته است، از بین می برد. این کتاب یک روایت روشن و به روز ارائه می دهد که آخرین اکتشافات باستان شناسی و متنی را در نظر می گیرد و به مشکلات پیچیده ی تفسیر و روش شناسی می پردازد.
کتاب هخامنشیان متنی ضروری برای تمامی دانشجویان تاریخ این منطقه و مقدمه ای ارزشمند برای دانشجویان و دانش پژوهان در زمینه های مرتبط است.

این کتاب برنده ی جایزه جیمز هنری برستد AHO در سال 1997 شده است.
آملی کوهرت خواننده تاریخ باستان در دانشگاه کالج لندن است. او یکی از سازمان‌دهندگان کارگاه‌های تاریخ هخامنشی (۱۳۶۲-۱۳۶۲) بود. او تعدادی کتاب در مورد خاور نزدیک باستان منتشر کرده است و یکی از ویراستاران تصاویر زنان در دوران باستان است (راتلج 1993).
کتاب هخامنشیان را مرتضی ثاقب فر ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر ققنوس منتشر شده است.

کتاب هخامنشیان

آملی کورت
آملی کورت تاریخ ‌نگار و متخصص تاریخ خاور نزدیک اهل بریتانیا است. وی در دانشگاه کینگز لندن، کالج دانشگاهی لندن و مدرسه مطالعات مشرق‌زمین و آفریقا تدریس می‌کند.
دسته بندی های کتاب هخامنشیان
نکوداشت های کتاب هخامنشیان
Simply brilliant, a credit to publisher and author alike. Beautifully produced, it proves that scholarship of a high order on a subject of considerable complexity, with massive accompanying bibliography and footnotes, is yet compatible with solid readability.
به سادگی درخشان، اعتباری برای ناشر و نویسنده به طور یکسان. این کتاب که به زیبایی تولید شده است، ثابت می کند که پژوهش با درجه بالایی از موضوعی با پیچیدگی قابل توجه، همراه با کتاب شناسی و پاورقی های عظیم همراه، هنوز با خوانایی کامل سازگار است.
Literary Review

A very comprehensive synthesis
ترکیبی بسیار جامع.
Antiquity

قسمت هایی از کتاب هخامنشیان (لذت متن)