کتاب روانشناسی کاربردی رنگ ها (پنتون)

Pantone Guide to Communicating with Color
کد کتاب : 27750
مترجم :
شابک : 978-6005041194
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

پنتون
Pantone Guide to Communicating with Color
مفاهیم ارتباطی و روانشناسی رنگ ها، همنشینی رنگ ها در فشن و مد
کد کتاب : 60524
مترجم : مریم نعمتی
شابک : 978-9645893666
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 186
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب روانشناسی کاربردی رنگ ها (پنتون) اثر لئاتریس آیزمن

"روانشناسی کاربردی رنگ ها (پنتون)" اثری است به قلم "لئاتریس آیزمن" که در آن راهنمای پنتون، چارچوبی از تئوری اساسی رنگ را برای برقراری ارتباط با رنگ ارائه می دهد. "لئاتریس آیزمن" سپس این ارتباط را ادامه می دهد تا توضیح دهد که چگونه رنگ های منفرد و ترکیبات آن ها ، می توانند پاسخ متفاوتی را در بیننده بر بیانگیزند. در این اثر عکس های زیادی وجود دارد که می تواند به عنوان نمونه عمل کند تا تأثیرات "روانشناسی کاربردی رنگ ها (پنتون)" را به چشم خود مشاهده کنید.
این کتاب در ارائه ی اطلاعات کافی و کاربردی بدون ایجاد خستگی در خواننده بسیار عالی عمل می کند و از انبوه کتاب هایی که حاوی نظریه های خشک دانشگاهی هستند که کاربرد عملی چندانی هم ندارند ، بسیار متفاوت است. علاوه بر این ، در صورتی که از سرویس های چاپ حرفه ای استفاده می کنید، کدهای رنگی پنتون برای همه ی ترکیبات رنگی خاص نشان داده شده است و برای سهولت استفاده از کتاب، در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.
درجه بندی رنگ یک قسمت اساسی از فیلم برداری و عکاسی است و ساختن رنگ، چیزی است که هنرمندان این رشته باید به طور عمیق آن را درک کنند. "روانشناسی کاربردی رنگ ها (پنتون)"، چرخ رنگی ، یعنی آنچه هر رنگ با آن ارتباط برقرار می کند و معیارهای فرهنگی رنگ را توضیح می دهد. نیمه دوم شامل الگوهای رنگی مختلفی است که در هر شرایطی مورد استفاده قرار می گیرد. "روانشناسی کاربردی رنگ ها (پنتون)" نوشته ی "لئاتریس آیزمن" یک منبع عالی برای هر کسی است که در محیط کار یا هر مکان دیگری با رنگ ها سر و کار دارد.

کتاب روانشناسی کاربردی رنگ ها (پنتون)

دسته بندی های کتاب روانشناسی کاربردی رنگ ها (پنتون)
قسمت هایی از کتاب روانشناسی کاربردی رنگ ها (پنتون) (لذت متن)
Hue (رنگمایه، رنگ، نما): رنگ یا رنگمایه هم معنی هستند و می توانند به جای یکدیگر نیز استفاده شوند قرمز ، زرد و آبی رنگ های اصلی و پایه را تشکیل می دهند. سبز، نارنجی و بنفش رنگ های ثانویه هستند و رنگ های سری سوم مخلوطی از رنگ های گروه اول و دوم هستند. Saturation (شدت، غلظت ، اشباع): قدرت یک رنگ با کلمه شدت (اشباع ، غلظت) بیان می شود. ( کروما Chroma نیز همان معنی را دارد ) . شدت رنگ عبارت است از چگونگی ترکیب کم یا زیاد رنگ خاکستری با سایر رنگها ۔ یک رنگ در خالص ترین حالت خود ، در حداکثر میزان کرومای خود قرار دارد اینها رنگ هایی هستند که اصطلاحا خاکستری نشده اند. این رنگ ها با اسم های خالص ، درخشان روشن ، غنی ، قوی ، درست، زنده و واضح شناخته می شوند . هر چه یک رنگ خاکستری و یا خنثی تر باشد ، شدت و میزان غلظت آن نیز کمتر است رنگ های با شدت پایین با نام های نرم ، خفه . لطیف، کمرنگ ، مبهم ، یا خاکی شناخته می شوند.