کتاب مغزی که خود را تغییر می دهد

The Brain that Changes Itself
داستان های واقعی از پیشگامان علوم اعصاب در رابطه با موفقیت های مغز بشر
کد کتاب : 29835
مترجم :
شابک : 978-6227124132
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 420
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب مغزی که خود را تغییر می دهد اثر نورمن دویچ

یک علم جدید و حیرت انگیز به نام نوروپلاستیک ، سبب سرنگونی این تصور که قرن وجود داشت شده است یعنی این که مغز انسان تغییرناپذیر است. روانپزشک و روانکاو ، نورمن دویج ، سفرهایی کرد تا هم با دانشمندان درخشان و مدافع پلاستیک عصبی و هم با افرادی که زندگی آنها دگرگون شده است ملاقات کند - افرادی که زمانی محدودیت های ذهنی و آسیب مغزی آنها تغییرناپذیر تلقی شد. ما یک زن متولد شده با نیمی از مغز را می بینیم که به طور طبیعی کار می کند ، افراد نابینایی که یاد می گیرند. ما در این کتاب می بینیم که اختلالات یادگیری بهبود می یابند ، ضریب هوشی افراد افزایش می یابد ، مغز پیر دوباره جوان می شود ، بیماران سکته ی مغزی یاد می گیرند که صحبت کنند ، کودکان مبتلا به فلج مغزی یاد می گیرند که چگونه می توانند با نهایت شکوه حرکت کنند. افسردگی و اضطراب بیشتر با موفقیت درمان شده است و صفاتی که زمانی آن ها را مادام العمر می دانستیم تغییر کرده اند. با استفاده از این داستان های شگفت انگیز برای بررسی اسرار بدن ، احساسات ، عشق ، رابطه جنسی ، فرهنگ و تحصیلات ، دکتر دویج کتابی بسیار تحریک کننده و الهام بخش نوشته است که نگاه ما به مغز ، طبیعت انسان و پتانسل های انسان را برای همیشه تغییر می دهد.
کتاب مغزی که خود را تغییر می دهد ترجمه ی نازگل عزیزی است. این کتاب را نشر سایلاو منتشر کرده است.

کتاب مغزی که خود را تغییر می دهد

نورمن دویچ
نورمن دويچ، روانپزشک، روانکاو و نویسنده کتاب مغزي كه خود را تغيير مي دهد و روش بهبودی مغز است.دويچ در دانشگاه تورنتو به مطالعه کلاسیک ادبیات و فلسفه پرداخت. وی مدرک پزشکی خود را در دانشگاه تورنتو به دست آورد، سپس به نیویورک نقل مکان کرد، جایی که در روانپزشکی اقامت گزید و در گروه روانپزشکی دانشگاه کلمبیا، و مرکز آموزش و تحقیقات روانکاوی دانشگاه کلمبیا نیز به دست آورد. این به دنبال یک دانشگاه دو ساله کلمبیا / مؤسسه ملی بورس تحقیقات سلامت روان، آموزش در فنون علوم تجربی بود.
نکوداشت های کتاب مغزی که خود را تغییر می دهد
Lucid and absolutely fascinating.
شفاف و بسیار جذاب.
Chicago Tribune Chicago Tribune

Brilliant...This book is a wonderful and engaging way or re-imagining what kind of creatures we are
درخشان ... این کتاب یک روش شگفت انگیز و جذاب دارد و تصوری است دوباره از اینکه ما چه نوع موجوداتی هستیم.
Jeanette Winterson

قسمت هایی از کتاب مغزی که خود را تغییر می دهد (لذت متن)
شریل شیلتز همواره احساس می کند مدام در حال افتادن است و چون احساس می کند در حال افتادن است، می افتد. وقتی بدون کمک از جا بلند می شود، در چند لحظه، به نظر می رسد که انگار بر روی پرتگاهی ایستاده و در شرف سقوط است. اول سرش لقوه می گیرد و به یک سمت می چرخد و بعد دست هایش را باز می کند تا تعادلش را حفظ کند. خیلی سریع کل بدنش پی در پی به سمت جلو و عقب تکان می خورد، قبل از این که تعادلش را از دست بدهد، در آن لحظه که با آشفتگی در نوسان است، شبیه به بندبازی بر روی طنابی بار یک به نظر می رسد، تنها فرقش این است که جفت پاهایش با فاصله از هم و محکم بر روی زمین قرار دارند. به نظر نمی رسید تنها از افتادن بترسد، انگار ترسش بیشتر از هل داده شدن است. به او می گویم: "تو شبیه به کسی هستی که داره روی پل تلو تلو می خوره." او پاسخ می دهد: "آره، احساس می کنم که در حال پریدن هستم، حتی اگه نخوام بپرم."