کتاب رازهای کارگردانی سینما

Moviemakers' Master Class
کد کتاب : 30234
مترجم :
شابک : 978-9640020579
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 193
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب رازهای کارگردانی سینما اثر لوران تیرارد

کتاب « رازهای کارگردانی سینما» نوشته « لوران تیرارد» توسط نشر «امیرکبیر» منتشر شده است.
هر فیلمساز بزرگی یک روش مخفی برای فیلمسازی خود دارد - اما هر کدام از آنها متفاوت است. در کتاب « رازهای کارگردانی سینما» ، لوران تیرارد با بیست نفر از مهم‌ترین فیلم‌سازان امروزی صحبت می‌کند تا به هسته رویکرد هر کارگردان در فیلم دست یابد، دیدگاه فیلمساز و همچنین تکنیک او را بررسی می‌کند .
مارتین اسکورسیزی دوست دارد هر شات را خیلی زودتر از موعد تنظیم کند - به طوری که در صورت نیاز این فرصت را داشته باشد که همه آن را تغییر دهد. از سوی دیگر، لارس فون تریه تا لحظه واقعی فیلمبرداری از فکر کردن به یک پلان امتناع می ورزد. و برناردو برتولوچی سعی می کند عکس هایش را شب قبل در خواب ببیند. اگر کار نکرد، او به تنهایی با منظره یاب در صحنه پرسه می زند و قبل از اینکه بازیگران و گروه به او ملحق شوند صحنه را تصور می کند. در این مصاحبه ها - که در ابتدا در مجله فیلم فرانسوی استودیو ظاهر شد و برای اولین بار در اینجا به زبان انگلیسی منتشر می شود - با عکس های استثنایی از کارگردانان در حال کار، لوران تیرارد موفق شده است بفهمد که هر فیلمساز چه چیزی را می سازد .
وودی آلن، تیم برتون، جوئل و اتان کوئن و جان وو از دیگر فیلمسازانی که در این فیلم حضور دارند می‌توان نام برد.

کتاب رازهای کارگردانی سینما

لوران تیرارد
لورن تیرارد زاده 18 فوریه 1967 ، کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی است. وی در زمینه ساخت فیلم در دانشگاه نیویورک تحصیل کرد و به عنوان خواننده فیلمنامه در استودیوهای برادران وارنر مشغول به کار شد. سپس روزنامه نگار شد و شش سال در مجله فیلم فرانسوی "استودیو" کار کرد.در آنجا ، وی مجموعه مصاحبه هایی درباره ساخت فیلم انجام داد كه تحت عنوان "رازهای کارگردانی سینما" منتشر شده است.