کتاب دستور زبان فارسی 2

Persian Grammar
کد کتاب : 31103
شابک : 978-9643186647
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 404
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

دستور زبان فارسی 1
Persian Grammar
ویراست چهارم
کد کتاب : 109864
شابک : 978-9643186579
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 260
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دستور زبان فارسی 2 اثر حسن احمدی گیوی

"دستور زبان فارسی 2" کاری است از "حسن انوری" و "حسن احمدی گیوی" که تا کنون چهار بار مورد ویرایش قرار گرفته است. این اثر چهارصد صفحه‌ای همانطور که از عنوان آن پیداست، به سرفصل‌های مختلف "دستور زبان فارسی" می‌پردازد و بعد از ارائه‌ی مقدمه‌ای مفصل، جز به جز آن را با دقت بررسی می‌کند.
نخستین نکته‌ای که خواننده برای مطالعه‌ی کتاب "دستور زبان فارسی 2" از "حسن انوری" و "حسن احمدی گیوی" از خودش سوال می‌کند، این است که هدف از یادگیری دستورزبان و مطالعه‌ی این اثر چیست؟ واضح است که اساس فراگرفتن یک زبان و صحت کلام و نوشتار، در تمرین و تکرار است نه در یادگیری دستورزبان؛ چرا که بهترین یادگیری از بسیار خواندن و نوشتن، و سخن گفتن حاصل می‌شود. اما ضروری است که این تمرین بر پایه‌ی درست صورت بگیرد. اگر کسی زبان را به شکل درست یاد بگیرد، تنها آن زمان است که با تکرارش، موفق به یادگیری بهتر می‌شود و مشخص است که تکرار اصول نادرست، روز به روز فرد را از هدفش که یادگیری هرچه بهتر آن زبان است دور می‌کند.
در کتاب "دستور زبان فارسی 2" از "حسن انوری" و "حسن احمدی گیوی" دستوری از فارسی مرکز ایران معاصر، یعنی تهران ارائه شده است و به زبان نوشتاری آن اختصاص دارد تا گفتار. با این حال، از آنجا که نوشته‌های فارسی باستان معمولا در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، کتاب با خلاصه‌ای از دستور تاریخی زبان فارسی به پایان می‌رسد. آمیختگی انواع زبان یکی از چالش‌هاییست که در آموزش دستور زبان وجود دارد برای روشن شدن بیشتر این بحث، باید توجه داشت که زبان به عنوان یک پدیده اجتماعی در طول زمان در واکنش به تحولات اجتماعی تکامل می یابد. بنابراین نویسندگان تلاش کرده‌اند تا دستور زبان را در هماهنگ‌ترین حالت با چیزی که هم اکنون مورد استفاده‌ی افراد است، تدوین نمایند.

کتاب دستور زبان فارسی 2

حسن احمدی گیوی
حسن احمدی گیوی (۱ بهمن ۱۳۰۶ در گیوی - درگذشته ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در تهران) نویسنده، پژوهش‌گر، ادیب و استاد دانشگاه بود. او مدرک دکتریِ خود را در رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران دریافت کرد و سال‌ها در این دانشگاه و دانشگاه‌های دیگر، ازجمله در دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه آزاد واحدهای شمال و خلخال تدریس کرد. احمدی گیوی از معروف‌ترین شاگردان بدیع‌الزمان فروزانفر بود. او بیش از چهار دهه با موسسهٔ لغت‌نامهٔ دهخدا همکاری داشت. بیش از ۵۰ جلد کتاب در حوزهٔ دس...
قسمت هایی از کتاب دستور زبان فارسی 2 (لذت متن)
برای شناخت درست و علمی زبان و برای جلوگیری از نابسامانی و گزینش های نابجای واژه ها عملکرد درست در واژه سازی در مقابل مفاهیم جدیدی که وارد جامعه می شوند یا در جامعه پدید می آیند و نیز در مدارس برای توجیه تصحیحاتی که در نوشته ها و کتاب ها‏‏ به عمل می آید و همچنین برای سهولت یادگیری زبان های بیگانه، آموختن دستور یک ضرورت است.این ضرورت در حدی است که ما را وادار می کند آن را خوب و درست یاد بگیریم.