کتاب فرهنگ طیفی

Teyfi
کد کتاب : 35871
شابک : 978-9643634995
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 747
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ طیفی اثر جمشید فراروی

"فرهنگ طیفی" اثری است از "جمشید فراروی" که در آن اقدام به "طبقه‌بندی طیف واژگان فارسی" نموده است. این مجموعه به عنوان اولین "فرهنگ طیفی" یا تزاروس، طبقه‌بندی معنایی واژه‌ها و مفاهیم رایج فارسی را در بردارد که به 991 دسته اصلی و حدود 7500 زیرمجموعه تقسیم می‌شود. زیرمجموعه‌ها شامل یک یا چند اسم، صفت، فعل و قید مرتبط با دسته اصلی هستند و برای هر مورد، انواع معناهای مترادف، قابل مقایسه، نزدیک یا تنها مرتبط از جهت تداعی، به ترتیب گروه‌بندی می‌شوند.
"فرهنگ طیفی" از "جمشید فراروی" شامل نزدیک به چهل و پنج هزار کلمه، عبارت و اصطلاح و همچنین تقریبا نود و دو هزار معنی و تداعی برای آن کلمات و اصطلاحات است. هدف اصلی "فرهنگ طیفی" یا تزاروس فارسی، این است که به شما کمک کند، کلماتی را که به یاد نمی‌آورید یا به اصطلاح معمول‌، نوک زبانتان است، با کمک واژگان هم‌معنی یا مرتبط، به خاطر بیاورید.
زمانی که اصطلاحی ناآشنا به گوش یک نفر می‌خورد، فرد برای یافتن معنای آن، به یکی از فرهنگ‌های لغت موجود، مراجعه می‌کند. فرهنگ‌هایی که به ترتیب حروف الفبا چیده شده‌اند و فرد با رجوع به فهرست مدنظر، معنای واژه را پیدا می‎کند. اما چه می‌شود اگر معنای یک مفهوم را در ذهن خود داشته باشیم، اما واژه‌ی دقیقی را که به دنبال آن هستیم، به خاطر نیاوریم؟ "فرهنگ طیفی" یا تزاروس فارسی از "جمشید فراروی" دقیقا به همین منظور تالیف شده است. اصطلاحنامه یا "فرهنگ طیفی" فارسی برعکس فرهنگ‌های معمول کار می‌کند و شما با در ذهن داشتن مفهوم و مراجعه به لغات هم‌معنی و پرکاربرد، می‌توانید به راحتی واژه‌ی مدنظرتان را پیدا کنید!

کتاب فرهنگ طیفی