کتاب عیدی عمو نوروز

Eidi Amou Norouz
کد کتاب : 36102
شابک : 978-6003538825
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 52
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب عیدی عمو نوروز اثر آتوسا صالحی

"عیدی عمو نوروز" نام مجلدی است از کتاب‌های کودک نشر افق با عنوان کتاب‌های فندق که به نویسندگی "آتوسا صالحی" و تصویرگری "ویدا کریمی" به انتشار رسیده است. این دسته از کتاب‌های فندق که برای دبستانی‌ها در نظر گرفته شده‌اند، متعلق به مجموعه‌ی "کلاس اولی، کتاب اولی" هستند و علاوه بر داستان کودکانه و دلنشین، نقاشی‌های زیبا و رنگارنگی را نیز دربردارند. کتاب‌های "کلاس اولی، کتاب اولی"، از سطوح مختلفی تشکیل شده‌اند که هر سطح، متناسب با دروسی که دانش‌آموز کلاس اولی پشت سر گذاشته، تعیین می‌شود.
"عیدی عمو نوروز"، در رده‌بندی پنجمین سطح از کتاب‌های "کلاس اولی، کتاب اولی" قرار می‌گیرد و "آتوسا صالحی" در آن، داستان یک مادربزرگ شیرین و دوست‌داشتنی را در آستانه‌ی یکی از جشن‌های باستانی و مهم ایران، یعنی عید نوروز، تعریف می‌کند. مادربزرگ قصه‌ی ما، با آن لپ‌های گل انداخته و پیرهن و دامن چین چین، چشم به راه مهمان‌هایی است که باید در بهار از آنها پذیرایی کند و در صدر همه‌ی این مهمان‌ها، عمو نوروز است که مادربزرگ، بیشتر از همه چشم انتظار اوست.
داستان جذاب "عیدی عمو نوروز" به قلم "آتوسا صالحی"، به صورتی به نگارش درآمده که نوآموز پس از پشت سر گذاشتن دروس نوزدهم تا بیست و دوم کتاب فارسی اول دبستان، بتواند به راحتی آن را مطالعه کند و با خواندن این کتاب، قادر باشد دایره‌ی لغاتش را وسعت ببخشد. علاوه بر واژگان جدید و متنوع، "عیدی عمو نوروز" با ارائه‌ی کلمات صداگذاری شده و جملات بلند اما در حد توان کودک، اعتماد به نفس او را در خواندن تقویت می‌کند و کودک نوآموز را به مطالعه‌ی کتاب ترغیب و تشویق می‌نماید.

کتاب عیدی عمو نوروز

آتوسا صالحی
آتوسا صالحی، شاعر، نویسنده ، مترجم و ویراستار ادبیات کودکان و نوجوانان است.آتوسا صالحی شاعر، نویسنده ، مترجم و ویراستار کتاب‌های کودکان و نوجوانان، سال ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمد. او از سال ۱۳۶۹ فعالیت حرفه‌ای خود را با مجله سروش نوجوان آغاز کرد و بعدها با نشریه‌هایی چون مجله همشهری، هفته‌نامه و روزنامه آفتابگردان، روزنامه شرق و ایران همکاری کرد.صالحی فعاليت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۶۹ با سردبیری مجله در مجله‌‌ی سروش نوجوان آغاز کرد و بعدها با نشریه‌هایی ...
قسمت هایی از کتاب عیدی عمو نوروز (لذت متن)
مادر بزرگ به خانم کلاغه گفت: «قربان بالت قار قار جان! می شود این بار تو بروی در را باز کنی؟ مهمون اومده عید دیدنی باید بیارم چای و شیرینی بدو دم در، خیر ببینی!» مادربزرگ استکان های چای را چید توی سینی نقره. خانم کلاغه هم پرید و رفت و یواش لای در را باز کرد. اما یک دفعه… یعنی درست می دید؟ راستی راستی خودش بود؟ خانم کلاغه قار قار بلندی کرد و جیغ کشید: «عیدی داره تو کوزه به به! عمو نوروزه…»