کتاب دامنی از گل

Selections from Golestan
گزیده گلستان سعدی
کد کتاب : 37727
شابک : 978-9643727161
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 473
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دامنی از گل اثر غلامحسین یوسفی

کتاب «دامنی از گل» گزیده ای از گلستان سعدی را در برمیگیرد. این کتاب توسط «غلامحسین یوسفی» تدوین شده و انتشارات سخن نیز آنرا منتشر کرده است. این کتاب به علاقه مندان ادبیات کلاسیک ایرانی به خصوص دوستداران سعدی کمک میکند تا به یک مجموعه از گزیده ای از نوشته های او دست یابند. این کتاب هم اکنون در فروشگاه اینترنتی ایرانکتاب موجود است و شما می توانید آنرا سفارش دهید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به دستتان برسد.

کتاب دامنی از گل

غلامحسین یوسفی
غلامحسین یوسفی (۲ بهمن ۱۳۰۶، مشهد - ۱۴ آذر ۱۳۶۹، تهران)، ادیب، نویسنده، مترجم، مصحح متون، و استاد برجستهٔ ادبیات فارسی بود.غلامحسين يوسفی در بهمن ماه سال ۱۳۰۶ تاریخ خورشيدی در مشهد دیده به جهان گشود. با گذراندن دوران تحصیلات ابتدايی و متوسطه در سال ۱۳۲۵ برای ادامه تحصیل در دوره لیسانس زبان و ادبيات فارسی از مشهد به تهران رفت. وی پس از فراغت از تحصیل در دوره‌ی دکترا در سال ۱۳۲۹ مشغول تدريس در دبیرستان‌های مشهد شد و همزمان دوره لیسانس حقوق قضايی و سياسی دانشکده حقوق دانشگاه تهران را ه...
دسته بندی های کتاب دامنی از گل
قسمت هایی از کتاب دامنی از گل (لذت متن)
«قرن هاست گلستان همیشه خوش سعدی را ایرانیان و فارسی زبانان و فارسی خوانان در ایران و افغانستان و هندوستان و تاجیکستان و آسیای صغیر و دیگر کشورهای جهان با شوق و ذوق فراوان می خوانند و هنوز طراوت آن پژمردگی نیافته و باد خزان را بر ورق او دست تطاول نرسیده است. بی گمان گزیده گلستان به واسطه ی تنوع حکایات و حالات مختلف آن ها برای خوانندگان جاذبه ای خاص تواند داشت،حکایاتی که گاه بسیار کوتاه و در دو سطرست و گاه چند صفحه را در برمی گیرد. به علاوه نثر آهنگین و گوش نواز و بسیار زیبای سعدی - که قرن هاست ذوق فارسی زبانان از آن مترنم است، نثری آراسته و در عین حال ساده است. از لحاظ گزینش و زدودگی کلمات و حسن ترکیب و لطف بیان، قدرت قریحه ی سعدی شگفت آور است، به حدی که هر اندیشه ی معروف و معهود را می تواند به چنان کسوتی زیبا درآورد که پرتاثیر و پایدار بماند.»