کتاب مارمولک های هاچ بک

Marmoulak-haye H Back
(شعر طنز فرانو)
کد کتاب : 42470
شابک : 978-9641918943
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 87
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مارمولک های هاچ بک اثر اکبر اکسیر

کتاب "مارمولک های هاچ بک" اثری است از مجموعه ی "شعر طنز فرانو" به قلم "اکبر اکسیر"، که تازه ترین اشعار طنز وی را در بردارد. "مارمولک های هاچ بک" در واقع هفتمین اثر مجموعه ای از "اکبر اکسیر" است که اشعار طنز فرانوی او را اختیار خوانندگان قرار می دهد. این اثر هشتاد و هفت صفحه ای که به همت نشر مروارید منتشر شده است، دغدغه های شاعر را در زمان خانه نشینی همگانی به تصویر می کشد. با همه گیر شدن ویروس کرونا، شاعران و نویسندگان زیادی فرصت پیدا کردند تا بیشتر بر قلم خود متمرکز شده و اقدام به آفرینش ادبی نمایند. "اکبر اکسیر" نیز از این قافله عقب نمانده و کتاب "مارمولک های هاچ بک" را به دست ناشر سپرده است. وی در این مجموعه، با زبانی طنز و ساده، موضوعاتی پیرامون محیط زیست، کرونا و پیشامدهای مرتبط به آن و دیگر مسائل اجتماعی را به خواننده عرضه می کند.
از جمله مفاهیمی که "اکبر اکسیر" در "مارمولک های هاچ بک" به آن پرداخته است، کانون خانواده و دغدغه های مربوط به آن، بازنشستگی، افسردگی، روشنفکری، شبکه های اجتماعی و میزان تعامل مردم با آن ها، اخبار و برنامه های تلویزیونی، ارتباط با پدر و مادر و خانواده، نوستالژی و دوران کودکی، محافل اجتماعی نظیر شب شعر، پرورش و تربیت، نقد ادبی، پروتکل های جهانی برای رعایت کرونا و دردسرهای آن، سینما و دیگر مسائل ریز و درشت می باشد که از ذره بین طنز "اکبر اکسیر" جا نمانده و به "مارمولک های هاچ بک" راه یافته است. به سبب بیان دلنشین و طنازانه ای که شاعر در این مجموعه به کار گرفته، مطالعه ی آن می تواند اوقات مفرحی را برای خواننده رقم بزند.

کتاب مارمولک های هاچ بک

اکبر اکسیر
اکبر اکسیر (متولد ۱۳۳۲ در آستارا) شاعر، آموزگار بازنشسته زبان و ادبیات فارسی، گرافیست، طنزپرداز معاصر ایرانی و صاحب نظریه شعر فرانو و مجموعه شعرهای در سوگ سپیداران، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز، زنبورهای عسل دیابت گرفته‌اند، پسته لال سکوت دندان شکن است، ملخ‌های حاصلخیز، مالاریا، ما کو تا اونا شیم و من هارا شورا هارا می‌باشد. طنزپردازی در عین سادگی و ایجاز، از ویژگی‌های برجسته اشعار اکسیر هستند.
قسمت هایی از کتاب مارمولک های هاچ بک (لذت متن)
درست کنار خانه ی ما دفترخانه رسمی زده اند هر روز زوج های زیادی با شادمانی از آن خارج می شوند هلهله و شادی، پخش پولک و شکلات... ملیحه از پشت پنجره می گوید: خوش به حال شان من می گویم: الهی قسمت همه ی جوان ها آقای سردفتر بلافاصله می گوید: کجای کارید این شادمانی طلاق است و...