کتاب در-جهان-بودن

Being-In-The-World
(شرحی بر قسمت نخست وجود و زمان هایدگر)
کد کتاب : 43723
مترجم :
شابک : 978-6220603351
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 446
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در-جهان-بودن اثر هیوبرت دریفوس

"در جهان بودن" کتابی است به قلم "هیوبرت دریفوس" که در آن "شرحی بر قسمت نخست وجود و زمان هایدگر" ارائه می کند.
"در جهان بودن" راهنمای یکی از تأثیرگذارترین آثار فلسفی این قرن است: بخش اول از قسمت اول "وجود و زمان" ، جایی که "مارتین هایدگر" روایتی اصیل و قدرتمند از حضور در جهان را ارائه می دهد که سپس از آن برای انتقاد عمیق از هستی شناسی و معرفت شناسی سنتی استفاده می کند. تفسیرهای "هیوبرت دریفوس" راه را برای بازشناسی و پاسداشت این فیلسوف سخت سخن باز می کند و واژگانی دقیق و روشن را تشریح می کند که برای گفتگو در مورد پدیده ی جهان ضروری است.
انتشار کتاب "وجود و زمان" در سال 1927 توجه دنیای آکادمیک را کاملا به خود جلب کرد. از آن زمان این کتاب تاکنون سنگفرشی برای فیلسوفان متنوعی مانند مارکوزه ، سارتر ، فوکو و دریدا بوده که به دنبال جایگزینی برای سنت خردمندانه ی دکارتی در فلسفه ی غرب بوده اند. اما متن هایدگر به طرز مشهوری حجیم و پیچیده است ، و به نظر می رسد زبان او متشکل از نئولوژی هایی است که بی دلیل غیرمرتبط است. برای نئوفیات و حتی برای کسانی که در مکتب هایدگر تحصیل کرده اند ، نتیجه ی کار اغلب قابل درک نیست.
رویکرد "هیوبرت دریفوس" نسبت به این کتاب هیجان انگیز، ساده و کاربردی است. او متن را با مثال های مکرری که از زندگی روزمره بیرون کشیده شده اند، توضیح می دهد و ایده های هایدگر را به طرز ماهرانه ای با سوالات مربوط به هستی و ذهن مرتبط می سازد که فکر نسلی از دانشمندان علوم شناختی و فلاسفه ی ذهن را به خود مشغول کرده است.

کتاب در-جهان-بودن

هیوبرت دریفوس
هیوبرت دریفوس (Hubert Dreyfus) (زادهٔ ۱۵ اکتبر ۱۹۲۹–۲۲ آوریل ۲۰۱۷) فیلسوف آمریکایی و استاد فلسفه در دانشگاه برکلی در کالیفرنیا بود.دریفوس در ۱۵ اکتبر ۱۹۲۹ در ترا اوت، ایندیانا متولد شد و از دانشگاه هاروارد مدرک پی اچ دی دریافت کرد. کتاب‌های در زمینه فلسفه هایدگر از معتبرترین کتب درسی هستند.زمینه‌های مطالعاتی او در برگیرنده پدیدار شناسی، اگزیستانسیالیسم، فلسفه روانشناسی و فلسفه ادبیات است. از تازه‌ترین زمینه‌های تحقیقاتی دریفوس می‌توان به بررسی مفاهیم فلسفی هوش م...
دسته بندی های کتاب در-جهان-بودن
نکوداشت های کتاب در-جهان-بودن
Mainstream philosophers...have never come up with a satisfactory account that translates Heidegger into their own language...That should change very soon, with the publication this year of Hubert Dreyfus's Being-in-the-World. The fruit of 25 years of teaching the subject at Berkeley, it is undoubtedly one of the clearest accounts of Heidegger's thought to date.
فیلسوفان جریان اصلی ... هرگز به گزارش رضایت بخشی برای ترجمه هایدگر به زبان خود نرسیده اند ... این مسئله باید با انتشار کتاب "در جهان بودن" از هیوبرت دریفوس خیلی زود تغییر کند. حاصل 25 سال تدریس این موضوع در برکلی ، بدون تردید یکی از واضح ترین گزارش های مکتب هایدگر تا به امروز است.
New York Times Book Review New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب در-جهان-بودن (لذت متن)
بسیاری از متفکران برجسته در عرصه ی علوم انسانی و علوم اجتماعی وام داری خود را به هایدگر تصدیق می کنند. […] حتی هابرماس که اندیشه ورزی خود را تحت تأثیر هایدگر آغاز کرد، ولی بعدها از او فاصله گرفت و خط مشی فلسفی سنتی تری را ایجاد کرد، درباره ی وجود و زمان چنین می گوید: «احتمالا عمیق ترین نقطه ی عطف در فلسفه ی آلمانی از زمان هگل». در طی دوره ی بیست و پنج ساله ی مطالعه و تدریس کتاب وجود و زمان که در آن تلاش کردم تا آراء هایدگر را تبیین و آن ها را در مقایسه با پدیدارها وارسی کنم و نیز در برابر مواضع مخالف در فلسفه های قاره ای و تحلیلی معاصر به دفاع از این اندیشه ها بپردازم، به این نتیجه رسیدم که این ستایش ها و تحسین ها موجه اند.