کتاب جاده جنگ (2)

Jade-ye Jang
کد کتاب : 45332
شابک : 978-9645067128
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 375
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جاده جنگ (2) اثر منصور انوری

کتاب جاده جنگ - جلد 2 نوشته ی منصور انوری، از روز سوم شهریور 1320 و ماجرای هجوم روس ها به کشور از شمال شرقی خراسان به ایران و اشغال کشور توسط متفقین آغاز می شود و با پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به اتمام می رسد.
موضوعات رمان ده جلدی «جاده جنگ» بر اساس واقعیات تاریخی شکل گرفته اند و گویای نیم قرن از حوادث تاریخ ایران اند. فضای اصلی این رمان هم کل کشور، به خصوص جاده شاهرود است که نقشی کلیدی در وقایع اصلی ابتدا و انتهای رمان دارد و به نوعی سمبلی از جنگ بی پایان است.
منصور انوری نویسندگی را از سال 1364، با داستان کوتاه «بی بی سی» آغاز کرد. پس از آن مجموعه داستان «مصافحه با ارواح» را نوشت. او تا کنون داستان ها و رمان های چند جلدی گوناگونی با موضوع دفاع مقدس، انقلاب و تاریخ ایران نوشته است. رمان ده جلدی «جاده جنگ» انوری برنده جوایز ادبی کتاب فصل، قلم زرین، کتاب سال و جلال آل احمد شده است.
این جاده جنگ است که روس ها با ابزار و ادوات جنگی شان هموار کرده اند و آغاز جاده، شرق ایران است. اما پیش از آنکه قوای روس به بهانه دفاع از ایران در مقابل آلمان ها به این سرزمین حمله کنند، همه چیز در آرامش بوده است. اصلا جلد نخست از رمان بلند بالای «جاده جنگ» از آن جا آغاز می شود که یک سوار با زنی زیبا روی در هاله نقره گون سپیده دم به قریه ساکت بینالود می رسند.

کتاب جاده جنگ (2)

منصور انوری
منصور انوری متولد 1334 در توابع نیشابور، نویسنده ی ایرانی است. او نویسندگی را ابتدا با داستان کوتاه ( بی بی سی ) در سال 1364 آغاز کرد و در ادامه مجموعه داستان ها و رمانهایی منتشر کرد.