کتاب درآمدی بر فلسفه معاصر غرب

Thinking It Through
کد کتاب : 45396
مترجم :
شابک : 978-9646917170
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 488
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب درآمدی بر فلسفه معاصر غرب اثر قوام آنتونی آپیا‏‫

کتاب درآمدی بر فلسفه ی معاصر غرب یک مقدمه ی کامل و واضح نوشته شده بر فلسفه معاصر و برخی از حیاتی ترین سوالات وجودی انسان، از جمله ماهیت ذهن و دانش، وضعیت ادعاهای اخلاقی، وجود خدا، نقش علم، و ... اسرار از زبان فیلسوف مشهور کوام آنتونی آپیا به ما نشان می‌دهد که «انجام» فلسفه در زمانه ما به چه معناست و چرا باید برای هر کسی که می‌خواهد زندگی متفکرانه‌تری داشته باشد اهمیت دارد. آپیا با مخالفت با تصورات غلط رایج که فیلسوف بودن به معنای حمایت از مجموعه ای از باورهای فلسفی است – یا پیرو یک متفکر خاص بودن - استدلال می‌کند که «نتیجه کاوش فلسفی پایان تحقیق در یک عقیده ثابت نیست، بلکه ذهنی است که در میان بسیاری از احتمالات راحت‌تر استراحت می‌کند، یا در غیر این صورت طرح مجدد سوال، و تحقیقی جدید آغاز می شود. "
کتاب درآمدی بر فلسفه ی معاصر غرب که ایده آل برای دوره های مقدماتی فلسفه است حول هشت موضوع اصلی سازماندهی شده است - ذهن، دانش، زبان، علم، اخلاق، سیاست، قانون و متافیزیک. این کتاب بخوبی نشان می دهد که فیلسوفان در گذشته چگونه هر موضوع را در نظر می گرفتند (چگونه هابز، ویتگنشتاین، و فرگه، به عنوان مثال، به مسئله ی زبان نزدیک شد) و سپس برخی از سوالات اصلی را که امروزه هنوز هم فیلسوفان را درگیر خود می کند، بررسی می کند. مهمتر از آن، آپیا نه تنها به آنچه فیلسوفان فکر کرده‌اند، بلکه نحوه ی تفکر آنها را توضیح می‌دهد و به دانش‌جویان مثال‌هایی می‌دهد که می‌توانند در تلاش‌های خود برای تفکر استفاده کنند.
این کتاب سرشار است از مسائل پیچیده ای که هر فرد متفکری در قرن بیست و یکم با آن مواجه است. پر از مثال‌های عینی از نحوه ی کار فیلسوفان است که به کمک آن، دانشجویان را از طریق فرآیند تأمل فلسفی راهنمایی می‌کند و درک آنها را از مسائل اصلی زندگی بشری افزایش می‌دهد.

کتاب درآمدی بر فلسفه معاصر غرب

قوام آنتونی آپیا‏‫
قوام آنتونی آپیا (متولد ۸ مه ۱۹۵۴ در لندن) فیلسوف و نظریه‌پرداز فرهنگ معاصر و استاد فلسفه دانشگاه پرینستون. دیدگاه‌های او در حوزه‌های متنوع علوم انسانی از جمله اخلاق، فلسفه سیاسی و فلسفه اجتماعی، مطالعات آمریکا و آفریقا و مطالعات چندفرهنگ‌گرایی حائز اهمیت است.
دسته بندی های کتاب درآمدی بر فلسفه معاصر غرب
نکوداشت های کتاب درآمدی بر فلسفه معاصر غرب
This book is excellent, one of the best of its kind that I've seen.
این کتاب بسیار عالی است، یکی از بهترین ها در نوع خود که من دیده ام.
David Sosa

An extraordinarily successful introduction to philosophy: wise, witty and deeply engaging.
مقدمه ای فوق العاده موفق بر فلسفه: خردمندانه، شوخ و عمیقا جذاب.
Paul Boghossian

قسمت هایی از کتاب درآمدی بر فلسفه معاصر غرب (لذت متن)