کتاب وقت قار قار

Vaght-e Ghar Ghar
کد کتاب : 50930
شابک : 978-6226630399
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 36
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب وقت قار قار اثر بابک صابری

کتاب "وقت قار قار" یک اثر زیبا و جذاب به قلم "بابک صابری" است که انتشارات فاطمی آن را به چاپ رسانده است. از آن جایی که "بابک صابری" کتاب "وقت قار قار" را برای مخاطب کودک به رشته‌ی تحریر درآورده است، این کتاب به عنوان زیر مجموعه‌ای از بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی، با عنوان کتاب‌های طوطی منتشر شده است.
کتاب "وقت قار قار" علاوه بر قصه‌ی دلنشین و آموزنده‌اش، از نقاشی‌های خیره‌کننده‌ای برخوردار است که کودک را ذوق زده خواهد کرد و او را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق خواهد داد. کار تصویرگری این نقاشی‌های زیبا، بر عهده‌ی "مریم طهماسبی" بوده و صفحات رنگی کتاب، مخاطب کودک را بسیار به وجد خواهد آورد.
"وقت قار قار"، قصه‌ی یک جوجه کلاغ را تعریف می‌کند که یک روز صبح، همراه مادرش به مدرسه می‌رود. مادر جوجه کلاغ از مدیر مدرسه‌ی فرزندش، که آقا خرگوشه باشد، سوال می‌کند که دانش آموزان در این مدرسه چه می آموزند! هر چه آقای مدیر برای مادر جوجه کلاغ توضیح می‌دهد، چیزی از عصبانیت او کم نمی‌شود و او از پاسخ آقا خرگوشه عصبانی‌تر می‌شود؛ زیرا مدیر مدعی است که به جوجه کلاغ او قار قار کردن آموزش داده شده است. اما خانم کلاغ می‌گوید که فرزندش بدون آموزش هم می‌تواند قار قار کند. آقای مدیر کم کم مادر جوجه کلاغ را توجیه می‌کند و به او نشان می‌دهد که مدرسه چقدر مهم است و حتی قار قار کردن هم چیزی نیست که بتوان سرسری و بدون آموزش مناسب انجامش داد.
"وقت قار قار" به قلم "بابک صابری" و تصویرگری "مریم طهماسبی"، با این داستان جذاب و کودکانه، اهمیت امر آموزش را برجسته کرده و ذهن کودک را برای مواجهه با آن، آماده می‌کند.

کتاب وقت قار قار

بابک صابری
بابک صابری متولد ۱۳۴۴ است.او را بیشتر به عنوان جراح ارتوپد می شناسند اما خودش علاقه ی زیادی به نوشتن برای کودکان دارد و داستان های زیادی برای کودکان نوشته است اما تعداد کمی از آنها را به انتشار رسانده است. همین آثار اندک به زبان های انگلیسی، فرانسه، چینی، ایتالیایی و….ترجمه شده و و مورد استقبال بچه های سرتا سر دنیا قرار گرفته اند.او به تازگی نیز جایزه ی کوله پشتی سال ۲۰۱۶ را از آلمان دریافت کرده است. این جایزه به بهترین کتاب های تصویری اعطا می شود.
قسمت هایی از کتاب وقت قار قار (لذت متن)
توی مدرسه به بچه ها چی یاد می دهند؟ این را همه پدرها و مادرها از مدیر مدرسه می پرسند. مثل خانم کلاغ که یک روز به مدرسه ی دخترش رفت و از آقای خرگوش پرسید: می شود بگویید توی این مدرسه به دختر من چی یاد می دهند؟ قارقار فقط قارقار؟ اما انگار اینجوری هم نیست که فقط قارقار باشد، چون کلاغ ها که خودشان قار قار کردن بلدند. پس... پس توی مدرسه به کلاغ ها چی یاد می دهند؟