کتاب فرهنگ گسترده فارسی به انگلیسی پیشرو آریان پور

Dictionary
کد کتاب : 53309
شابک : 978-9641610700
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 2242
سال انتشار شمسی : 1386
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب فرهنگ گسترده فارسی به انگلیسی پیشرو آریان پور اثر منوچهر آریانپورکاشانی

کتاب فرهنگ واژگان دو جلدی (دانشگاهی گسترده) فارسی به انگلیسی از مجموعه کتاب های فرهنگ پیشرو آریان پور تالیف دکتر منوچهر آریان پور کاشانی است.
در این کتاب بیش از 60000 واژه فارسی و معادل انگلیسی آنها به همراه فونتیک تلفظ ذکر شده است. همچنین اصطلاحات ، مشتقات و مثال های مختلفی از کلمات فارسی به همراه معادل انگلیسی آنها آورده شده تا خواننده بتواند با مفهوم انگلیسی لغات بیشتر آشنا شود. در پایان کتاب نیز شش پیوست ضمیمه شده که عبارتند از : جمع اسم در زبان فارسی ، وجه امری افعال در زبان فارسی ، وجه التزامی در زبان فارسی ، وجه شرطی در زبان فارسی ، صرف افعال در زبان فارسی و خویشی زبان فارسی با دیگر زبان های هند و اروپایی.
در نگارش این فرهنگ سعی شده است با شیوه ای نوین در دنیای پیشرفته در این زمینه به وجود آمده ، فرهنگی تدوین شود که کاستی ها و نقایص فرهنگ های گذشته را نداشته باشد و با تکیه بر تجربیات فرهنگ نویسان شاخص کشور با پشتوانه علمی و تجربه کافی ، همکاری گروه بزرگ فرهنگ نویسی ، کتاب مرجعی درخور زبان و ادب فارسی و قابلیت های ویژه آن در مقابل زبان انگلیسی ارائه شود.

کتاب فرهنگ گسترده فارسی به انگلیسی پیشرو آریان پور

منوچهر آریانپورکاشانی
منوچهر آریان‌پور کاشانی (متولد ۷ شهریور ۱۳۰۸ در کاشان) مترجم و فرهنگ‌نویس ایرانی است. او فرزند عباس آریان‌پور کاشانی است.منوچهر آریانپور در هفتم شهریور ماه سال ۱۳۰۸ در کاشان به دنیا آمد. مدرسه عالی ترجمه را به کمک پدرش در سال ۱۳۴۸ بنیان نهاد. پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه‌های آمریکا تدریس می‌کرد در سال ۱۳۴۸ به همراه پدرش مدرسه عالی ترجمه را در ایران بنیان گذاشت که در همان سال اولین دوره دانشجویان در آن مشغول به تحصیل شدند. این مدرسه عالی دانشجویانی را در رشته&zw...
دسته بندی های کتاب فرهنگ گسترده فارسی به انگلیسی پیشرو آریان پور