کتاب کاروان صبا

Karvan-e Saba
(هجده قطعه از آثار استاد ابوالحسن صبا)
کد کتاب : 56459
شابک : 978-9641219972
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 51
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کاروان صبا اثر ابوالحسن صبا

معدود استادان توانایی داشته‌اند که با دل، جان، عشق و ایمان، طی تاریخ، موسیقی اصیل ایرانی را به بقا و کمال برسانند. یکی از این بزرگان، استاد ابوالحسن صبا بوده است. او زندگی خود را به این هنر ظریف اختصاص داده و در طول سال‌ها، پله به پله، هنر موسیقی ایران را ترقی داده و آثارش همچنان به عنوان چراغ راهی در تاریکی سالکان هنر موسیقی ایران باقی مانده‌اند.

استاد صبا دانش و هنر خود را به اهداف ارتقاء هنر این کشور و تربیت شاگردانش در مسیر اخلاص ارائه داده و هیچ تلاشی برای احیاء و ترویج این هنر ارزشمند را دریغ نکرده است. از جمله آثار وی می‌توان به سه جزوه برای آموزش ویلن، چهار جزوه برای سنتور و یک جزوه برای تار و سه تار اشاره کرد. جزوات آموزش ویلن استاد صبا شامل قطعات بسیار زیبا و تاثیرگذاری است که با تنظیم برای سه تار نیز می‌توان از آن‌ها بهره‌برداری نموده و از آنها بهره‌برداری کرد.

مجموعه حاضر گزیده ای از این آثار از استاد صبا است که برای سه تار تنظیم شده است.

کتاب کاروان صبا

ابوالحسن صبا
ابوالحسن صَبا (۱۴ فروردین ۱۲۸۱ – ۲۹ آذر ۱۳۳۶ ه‍.ش) موسیقی‌دان، آهنگساز، نوازنده و آموزگار موسیقی اهل ایران بود. او در طولِ چهل سال فعالیت حرفه‌ای‌اش به آهنگسازی، طراحی شیوه‌های نوین نوازندگی، گردآوری ردیف، تألیف کتاب‌های آموزشی و تربیت شاگردانی سرشناس پرداخت و از این رو هنرمندی تأثیرگذار در رشد جریان‌های موسیقی در ایران شناخته می‌شود. وی با اصول علمی موسیقی غربی آشنایی کامل داشت و در عین حال بر گسترش و پیشرفت موسیقی سنتی و محلی ایران تمرکز داشت. از...
دسته بندی های کتاب کاروان صبا