کتاب کلیات رهی معیری

Koliyate Rahi Mo'ayeri
سایه عمر، آزاده، ره آورد، ترانه ها
  • 15 % تخفیف
    350,000 | 297,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: زوار زوار
    نویسنده:
کد کتاب : 57270
شابک : 978-9644011108
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 588
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

دیوان کامل رهی معیری
Rahi Mo'ayyeri
سایه عمر، آزاده، ترانه ها
کد کتاب : 136067
شابک : 978-9644530289
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 536
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب کلیات رهی معیری اثر رهی معیری

در آغاز شاعری، در انجمن ادبی حکیم نظامی که به ریاست وحید دستگردی تشکیل می‌شد شرکت جست و از اعضای موثر و فعال آن بود و نیز در انجمن ادبی فرهنگستان از اعضای موسس و برجسته آن به شمار می‌رفت. وی همچنین در انجمن موسیقی ایران عضویت داشت. اشعار رهی در بیشتر روزنامه‌ها و مجلات ادبی نشر یافت و آثار سیاسی، فکاهی و انتقادی او در روزنامه باباشمل و مجله تهران مصور چاپ می‌شد. در شعرهای فکاهی و انتقادی از نام مستعار «زاغچه»، «شاه پریون»، «گوشه‌گیر» و «حق گو» استفاده می‌کرد. از شعرهای معروف او، خزان عشق (به عبارتی همان تصنیف مشهور "شد خزان گلشن آشنایی" که بدیع‌زاده آن را در دستگاه همایون اجرا کرد)، نوای نی، دارم شب و روز، شب جدائی، یار رمیده، یاد ایام، بهار، کاروان، مرغ حق است.

کتاب کلیات رهی معیری

رهی معیری
محمدحسن «بیوک» معیری (زادهٔ ۱۰ اردیبهشت ۱۲۸۸ در تهران – درگذشتهٔ ۲۴ آبان ۱۳۴۷ در تهران) با تخلص رهی از غزلسرایان معاصر ایران و از ترانه‌سرایان و تصنیف‌سرایان به‌نام است. از ترانه‌های سروده شده توسط وی می‌توان «شد خزان»، «شب جدایی»، «کاروان»، «مرغ حق» و «جوانی» را نام برد. اشعار او تحت تأثیر سعدی (که بیشترین تأثیر را در او گذاشته‌است)، حافظ، نظامی، صائب و مولوی است.او از دودمان معیرالمما...
قسمت هایی از کتاب کلیات رهی معیری (لذت متن)
کاش امشبم آن شمع طرب می آمد، وین روز مفارقت به شب می آمد، آن لب که چو جان ماست دور از لب ماست، ای کاش که جان ما به لب می آمد.