کتاب ستارگان بر مسیر خویش

The stars in their courses
کد کتاب : 59752
مترجم :
شابک : 978-6222462895‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 295
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ستارگان بر مسیر خویش اثر آیزاک آسیموف

ستارگان بر مسیر خویش مجموعه ای از هفده مقاله ی علمی از نویسنده ی آمریکایی ایزاک آسیموف است. این هشتمین کتاب از مجموعه کتاب‌هایی است که مقالات او را از مجله فانتزی و علمی تخیلی (مه 1969 تا سپتامبر 1970) جمع‌آوری می‌کند. Doubleday & Company اولین بار این مجموعه را در سال 1971 منتشر کرد.
در ابتدای این کتاب آمده است:
" یکی از دام های ارتباطات در این جمله کوچک «مسلم است» نهفته است. آنچه برای «الف» مسلم است به هیچ وجه برای «ب» مسلم نیست و برای «ج» یکسره مسخره است.
مثلا درست یک هفته قبل دکانداری برای من رسید می نوشت. او نام مرا پرسید و من گفتم و مثل همیشه به طور خودکار به آهستگی و وضوح شروع به دیکته کردن آن کردم (من به نحو نامعقولی نسبت به نادرست نوشتن نامم حساسیت دارم.) او تا S-A-A-C را درست نوشت ولی وقتی در هجا کردن نام خانوادگی به A-S-I رسیده بودم، شتاب کرده و پیشاپیش آن را با M-0-F به پایان رسانید.
با بدخلقی گفتم «نه، نه، نه، به V ختم می شود، یک V»
او آن را به A-S-I-M-0-V تغییر داد. لحظه ای به آن نگاه کرد و سپس گفت: میدانم، شما آن طور که مولف دیکته می کند آن را دیکته می کنید.
خوب، مسلم است که من همین کار را می کنم، ولی برای او تعجب زیادی داشت که من عمدا چنین می کنم."

کتاب ستارگان بر مسیر خویش

آیزاک آسیموف
آیزاک آسیموف، زاده ی ۲ ژانویه ۱۹۲۰ و درگذشته ی ۶ آوریل ۱۹۹۲ میلادی، نویسنده ی آمریکایی روسی تبار گونه های علمی، علمی–تخیلی، خیال پردازی، وحشت بود.او در استان اسمالنسک در شوروی در خانواده ی آسیابانی یهودی متولد شد. در پنج سالگی خانواده اش به آمریکا مهاجرت کردند. از آن جا که در خانه با او به زبان های ییدیش (زبان یهودیان اروپای شرقی) و انگلیسی صحبت می کردند، به هر دو زبان روان سخن می گفت، اما روسی نیاموخت.خواندن را از پنج سالگی آموخت و از آن هنگام در امور اداره ی مغازه ی لبنیات فروشی به خا...
قسمت هایی از کتاب ستارگان بر مسیر خویش (لذت متن)
خورشید روزی پس از روز دیگر در حالی که در اوج خود با آهنگی کندتر به شمال و جنوب تغییر محل میداد، طلوع و غروب می کرد. قواعد ریاضی که این تغییرات را توصیف می کنند، ساده نبودند ولی آنقدرها هم پیچیده نبودند تا بتوان آنها را محاسبه کرد. به علاوه این تغییرات آشکارا بر روی زمین اثر می گذاشتند. خورشید با طلوع و غروب خود تناوب روز و شب و با حرکات خود به شمال و جنوب تناوب کندتر فصول را باعث می شد. ظهور و ناپدید شدن ماه (به علاوه صور آن که به سهولت معلوم بود با هم رابطه دارند) توالی شبهای روشن تر و تاریک را به همراه داشتند، صور آن نیز با جذر و مد رابطه داشتند. حقیقتی با اهمیتی خارق العاده - ولی بنا به دلایل مختلف این حقیقت به طور وضوح تا اواخر قرن هفدهم مشاهده نشد