کتاب دیوارها سخن می گویند

Divar-ha Sokhan Migooyand
کد کتاب : 59852
شابک : 978-6229778203
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 142
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب دیوارها سخن می گویند اثر امراله فرهادی آردکپان

"دیوارها سخن می گویند" اثری است که "گزیده‌ی عکس‌های امراله فرهادی‌آردکپان از دیوارنوشته‌های انقلاب در تهران 1358 – 1357" را در بردارد.
اگرچه کتاب "دیوارها سخن می گویند"، یک اثر عکس‌محور است و تاریخ انقلاب اسلامی را در دهه 50 شمسی به تصویر کشیده، اما یک آلبوم مدون و تمام‌عیار نیز هست که به توصیف نمادها و علائمی می‌پردازد که فضای شهر و وضعیت ساکنان آن را در زمان وقوع این رویداد، بازگو می‌کند. به عنوان مثال "امراله فرهادی آردکپان" از بنرهایی با شعارهای مختلف عکس گرفته و چند فریم از تصاویر سیاه و سفید خیابان‌ها و تجمعات شهروندان، ارائه کرده است.
شروع کتاب "دیوارها سخن می ‎گویند" با جستارهایی از متخصصین عکاسی و صحبت پیرامون تجربه‌های انقلابی همراه است که هر کدام در یادداشتی مجزا به موضوع این کتاب اشاره کرده‌اند. "یونس شکرخواه"، "یوریک کریم مسیحی" و "مجید عباسی"، از جمله افرادی هستند که متنی از آنها در کتاب "دیوارها سخن می گویند" از "امراله فرهادی آردکپان" آمده است و با این نوشتارها، مخاطب را به سوی نکته‌های دقیق و جزییاتی که شاید در حالت عادی از دیدشان مخفی بماند، سوق داده‌اند.
تعداد اسلایدهایی که "امراله فرهادی آردکپان" از آن روزها در اختیار داشت، بسیار زیاد بود اما کتاب حاضر، با حذف اسلایدهای تکراری و مواردی که امکان نشر نداشته‌‌اند، "گزیده‌ی عکس‌های امراله فرهادی‌آردکپان از دیوارنوشته‌های انقلاب در تهران 1358 – 1357" را در اختیار مخاطب قرار داده است.
این کتاب چیزی فراتر از یک آلبوم عکس است چرا که "امراله فرهادی آردکپان" در انتشار آن تکنیک خاصی را به کار گرفته است و با رجوع به خاطرات خود و نشانه‌های موجود در عکس‌ها، آنها را به ترتیب زمانی مشخصی منتشر ساخته است.

کتاب دیوارها سخن می گویند

امراله فرهادی آردکپان
امراله فرهادی آردکپان (زادهٔ ۱۳۳۵) طراح گرافیک، مدیر خلاقیت هنری، مشاور و برنامه‌ریز ارتباطات بازاریابی و تبلیغات و مدرس دانشگاه اهل ایران است.امراله فرهادی آردکپان کودکی و نوجوانی خود را در ایل قشقایی گذارند. در شش سالگی به دلیل جثهٔ نحیف و لاغرش که به درد کار در زندگی عشایری نمی‌خورد به مدرسهٔ سیار عشایری رفت. مدارس سیار عشایری بخشی از نظام آموزش عشایر ایران بود که توسط محمد بهمن‌بیگی بنیان گذاشته شده بود. فرهادی او را پدر معنوی همهٔ دانش‌آموختگان عشایری ایران می‌دا...
قسمت هایی از کتاب دیوارها سخن می گویند (لذت متن)
آن زمان کلاس هایم در دانشکده تقریبا تمام شده بود. شاغل بودم و گاهی به دانشکده سر می زدم. فقط باید پروژه دیپلم ام را ارایه می دادم از آنجا که سالها با دوربین زندگی کرده بودم، همیشه همراهم بود و از تظاهرات و شعارها و اتفاقات آن روزها عکس می گرفتم.