کتاب فعالیت هایی برای رشد مهارتهای حرکتی درشت

Activities for gross motor skill development
  • 219,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: حتمی حتمی
    نویسنده: جودن اسمیت
کد کتاب : 62974
مترجم :
شابک : 978-6006904719
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 253
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فعالیت هایی برای رشد مهارتهای حرکتی درشت اثر جودن اسمیت

آموزش صحیح مهارت‌های حرکتی نیاز به کسب تجارب غنی در دوران کودکی اولیه داشته و این مهم جز با توجه به کسب مفاهیم خاص و اجرای آن در دوره‌های حساس رشد و یادگیری مهارت میسر نمی‌شود. با توجه به علاقه‌مندی اقشار جامعه و تلاش در حرفه‌ای شدن ورزشکاران، به نظر می‌رسد که بخش بزرگی از ساختار مربیگری و تربیت حرکتی ورزشکاران در سنین کودکی اولیه نیاز به کسب مفاهیم اصولی‌تری داشته باشد. به بیان دیگر و بدون تعدی به زحمات بی‌دریغ نسل‌های متوالی معلمان و مربیان می‌بایست اینچنین اقرار کنیم که بسیاری از ورزشکاران ما، از دیدگاه ارزیابی رفتارهای حرکتی پایه و اجرای مهارت‌های درشت حرکتی در استانداردهای مناسب نباشند و احتمال می‌رود برخی از تفاوت‌های عملکردی و رکوردی ورزشکاران نخبه نیز ناشی از همین بی‌توجهی به مراحل رشد و تکامل مهارت‌های حرکتی اولیه‌ی کودک از جمله مهارت‌های درشت بوده باشد.

این کتاب فقط به این نیت نیست که بگوییم رشد مهارت‌های حرکتی درشت برای ورزشکاران ضرورت دارد، بلکه رشد مهارت حرکتی برای لذت بردن از تجارب تفریحی، بازی، شغلی و از دیدگاه روان‌شناختی برای درک بهتری از مفهوم خوب بودن نیز ضروری است.

لذا انگیزه‌ی مترجمین با توجه به واقعیت‌های فوق، تأکید بر لزوم رشد مهارت‌های حرکتی درشت بوده است تا فرصت شناسایی ضعف‌ها و روش‌های جبران آنها را در دوران کودکی (اولیه) برای خوانندگان کتاب فراهم آورد. لذا، مطالعه‌ی این کتاب را به خانواده‌ها، مربیان پیش‌دبستانی، مربیان ورزش در سنین کودکی اولیه، دانشجویان و اساتید رشته‌ی تربیت‌بدنی به خصوص به خانواده‌ی رفتارحرکتی توصیه می‌نماییم.

کتاب فعالیت هایی برای رشد مهارتهای حرکتی درشت

دسته بندی های کتاب فعالیت هایی برای رشد مهارتهای حرکتی درشت