کتاب روشنفکران

Intellectuals
کد کتاب : 63700
مترجم :
شابک : 978-9646138223
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 687
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب روشنفکران اثر پل جانسون

پرتره ای جذاب از ذهن هایی که دنیای مدرن را شکل داده اند. در یک سلسله مطالعات موردی جذاب، روسو، شلی، مارکس، ایبسن، تولستوی، همینگوی، برتراند راسل، برشت، سارتر، ادموند ویلسون، ویکتور گولانز، لیلیان هلمن، سیریل کانولی، نورمن میلر، جیمز بالدوین، کنت تینان، و چامسکی، در میان دیگران، به عنوان روشنفکرانی درخشان و متضاد، مغناطیسی و خطرناک آشکار می شوند.

در دویست سال گذشته نفوذ روشنفکران عاملی اساسی در شکل دادن به جهان مدرن بوده است به دلیل همین نفوذ روز افزون اجتماعی و سیاسی و ایدوئلوژیکی ، برخی از این روشنفکران تبدیل به اسطوره هایی خطا ناپذیر شده اند. این کتاب می کوشد تصویری متفاوت و جدید از این روشنفکران به مخاطب بدهد. تصویری که شاید به مذاق بسیاری از طرفداران این افراد خوش نیاید!

کتاب روشنفکران

پل جانسون
پل جانسون (Paul Johnson) مورّخ، نویسنده و روزنامه‌نگار اهل انگلستان است.در نوامبر ۱۹۲۸ در منچستر انگلستان به دنیا آمد. وی در کالج مگدالن آکسفورد تحصیل کرد آنگاه در دهه ۱۹۵۰ به عنوان نویسنده و سپس سردبیر در نشریه نیو استیتزمن مشغول به کار شد. او کتاب‌های فراوانی نوشته است که کتاب‌های روشنفکران و سقراط مردی برای روزگار ما از جمله کتاب‌های او است. دو کتاب مذکور به ترتیب توسط جمشید شیرازی و هوشمند دهقان به فارسی برگردانده شده‌است.
نکوداشت های کتاب روشنفکران
Johnson revels in all the wicked things these great thinkers have done...great fun to read.
جانسون از تمام کارهای بدی که این متفکران بزرگ انجام داده اند لذت می برد... خواندن این کتاب بسیار سرگرم کننده است.
 New York Times Book Review New York Times Book Review

So full of life and energy and fascinating detail, and so right for the moment, that anyone who picks it up will have a hard time putting it down.
آنقدر پر از زندگی و انرژی و جزئیات جذاب، و آنقدر مناسب برای لحظه، که هرکس آن را برمی دارد، به سختی می تواند آن را زمین بگذارد.
Norman Podhoretz

قسمت هایی از کتاب روشنفکران (لذت متن)