کتاب هفت باب بابا سیدنا

Haft Bab
منسوب به حسن بن صباح (تاریخ خداوندگاران سلسله اسماعیلیه)
  • 15 % تخفیف
    130,000 | 110,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: فردوس فردوس
    نویسنده:
کد کتاب : 65170
مترجم :
شابک : 978-6006330389
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب هفت باب بابا سیدنا اثر حسن صباح

سیدنا و بابا سیدنا نامی است که فداییان اسماعیلی به حسن بن علی بن محمدبن جعفربن حسین بن محمدبن صباح حمیری می دهند.
حسن صباح سلسله اسماعیلیه را در سال 483 در ایران تاسیس نمود. اسماعیلیان شماری از شیعیانند که تا امام جعفر صادق-ع، با شیعیان دوازده امامی هم باورند ولی پس از او، پسر دیگری از ایشان به نام اسماعیل را امام می دانند.
در این کتاب، افزون بر هفت باب بابا سیدنا؛ اهداف و انگیزه ها و اشکال مبارزه، فهرست ترورشدگان، اصول و درجات سلسله مراتب و انبیا و امامان هفت گانه، باورها و تاویل ها، فرقه ها و قلعه ها، علل اقتدار و انحطاط و هم چنین تاریخ خداوندگاران اسماعیلیه؛ حسن صباح، کیا بزرگ امید رودباری، کیا محمد اول، حسن کورگیا، محمد دوم، حسن نومسلمان، محمد سوم و خورشا افزوده شده است و...

کتاب هفت باب بابا سیدنا

حسن صباح
حسن صباح (حسن بن علی بن جعفر صباح حمیری؛ ۴۴۵ هجری قمری / ۱۰۵۰ میلادی – ۲۶ ربیع‌الثانی ۵۱۸ / ۱۲ ژوئن ۱۱۲۴) بنیان‌گذار دولت اسماعیلیان الموت در فلات ایران و حجت امام و داعی بزرگ مذهب اسماعیلیهٔ نزاری بود. وی در سال ۴۴۵ ه‍.ق / ۱۰۵۰ م، در خانواده‌ای از شیعیان امامی در شهر قم زاده شد. در رابطه با کودکی صباح اطلاعات زیادی در دست نیست. پدر او علی بن محمد بن جعفر صباح حمیری از اهالی کوفه بود، اما ادعا داشت که نسبش به حمیری یمنی می‌رسد.
دسته بندی های کتاب هفت باب بابا سیدنا