کتاب آب هرگز نمی میرد

Water never dies
خاطرات میرزا محمد سلگی
  • 15 % تخفیف
    190,000 | 161,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: صریر صریر
    نویسنده:
کد کتاب : 6571
شابک : 9786003310193
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 78
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب آب هرگز نمی میرد اثر حمید حسام

آب هرگز نمی میرد اسلوبی تازه و طرحی نو در تاریخ شفاهی است که با محوریت خاطرات سردار میرزا محمد سلگی و روایت جمعی از رزمندگان گردان حضرت ابوالفضل و چهار فرمانده لشگر انصار الحسین(ع) به سامان رسیده است که این روش برای جامعیت روایت با توجه به اینکه راوی روایت خاطرات خود را حدیث نفس می دانست انجام شد. استشمام عطر علقمه را از خاطرات علمدار گردان حضرت ابوالفضل(ع) در این کتاب می توان دریافت.

کتاب آب هرگز نمی میرد

حمید حسام
حسام در سال 1340 در همدان متولد شد. وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه تهران است. وی جوانی خود را در جبهه های نبرد سپری کرد و همین مساله باعث شد تا دفاع مقدس رویکرد اصلی حمید حسام در نوشتن و خلق آثارش باشد. سردار حسام معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، در زمینه نویسندگی نیز کارنامه قابل توجهی دارد. چهار کتاب حاصل دوران نویسندگی این مسئول فرهنگی است. در زمینه داستان کوتاه کتاب "دهلیز انتظار"، در بخش خاطره کتاب "غواصها بوی نعنا می دهند"، "دلیل" و در ...
دسته بندی های کتاب آب هرگز نمی میرد
قسمت هایی از کتاب آب هرگز نمی میرد (لذت متن)
حرف که می زدم، خمپاره ها سوت می کشیدند و روی آب نزدیک کمین فرود می آمدند؛ ولی برای روحیه دادن به نیروها، چاره ای جز این ندیدم که ایستاده حرف بزنم. کم کم ترس بچه ها ریخت. من هم کنار آب نشستم و گل پاهایم را شستم. آب، خوردنی نبود. بوی گند و تعفن آب حال آدم را به هم می زد؛ ولی بچه ها قمقمه هایشان را با طناب داخل همان آب می انداختند تا پر شود. یکی از بسیجی ها یک قمقمه آب به من داد. تشنه بودم؛ اما نخوردم. بسیجی گفت: «حاجی نگران نباش. آب جزیره نیست، از تانکر آب پر کرده ام و تا حالا نخورده ام.» هرچه تعارف کرد، آب نخوردم. وقتی از خط برمی گشتم، گفتم: «خدایا سخت است کنار این همه آب، و بی آبی و تشنگی.»