کتاب تحلیل سازه ها (جلد اول)

Analysis of structures
کد کتاب : 67260
شابک : 978-9640338117
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 494
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تحلیل سازه ها (جلد اول) اثر حجت الله عادلی

در کتاب تحلیل سازه‌ها تاکید زیادی بر روی درک رفتار فیزیکی سازه‌ها می‌شود. نویسنده معتقد است درک رفتار سازه‌ها اولین شرط لازم برای یک مهندس سازه یا ساختمان مبتکر و موفق است. مهندس ساختمان یا سازه نباید صرفا به مدل‌های ریاضی مورد استفاده و محاسبات جبری انجام شده اطمینان نماید، بلکه همواره باید نتایج حاصله را بااحساس مهندسی منطقی‌اش تطبیق دهد و کنترل نماید‌. این نکته بویژه در این عصر که می‌رود استفاده از رایانه‌ها برای انجام محسابات و حل جبری مسائل سازه‌ها امری کاملا جاری و متداول گردد حائز اهمیت فراوان است.
در تحلیل هر سازه‌ای اولین چیزی که باید مورد توجه مهندس محاسب قرارگیرد پایداری آن می‌باشد. بجز در موارد استثنایی، هر سازه‌ای تحت اثر نیروهای احتمالی وارد برآن باید در حالت تعادل پایدار باشد. سپس معینی یا نامعینی آن از لحاظ استاتیکی باید تعیین گردد. بدین ترتیب که باید مشخص شود سازه مورد نظر فقط با استفاده از معادلات تعادل قابل حل می‌باشد یا نه. در صورت اول، سازه از لحاظ استاتیکی معین یا ایزواستاتیک و در صورت اول، سازه از لحاظ استاتیکی معین یا ایزواستاتیک و در صورت دوم، سازه از لحاظ استاتیکی نامعین یا هیپراستاتیک می‌باشد. پایداری ومعینی استاتیکی سازه‌ها در فصل دوم با ذکر مثال‌های متعدد مورد بحث قرار می‌گیرد.
این کتاب شامل ۳۴۰ مسئله می‌باشد که ۱۶۰ مسئله آن بطور کامل و به تفصیل حل و تشریح شده است. به جز چند مثال در فصل یازدهم، بقیه کتاب در سیستم واحدهای متری نوشته شده است.

کتاب تحلیل سازه ها (جلد اول)

حجت الله عادلی
حجت عادلی با نام کامل سابق حجت‌الله عادلی رانکوهی (زاده ۱۹۵۰) هم‌اکنون استاد مهندسی عمران دانشگاه ایالتی اهایو و دارنده استادی ابا لیشتنشناین است. او همچنین استاد دانشکده‌های مهندسی هوافضا، مهندسی پزشکی، انفورماتیک پزشکی، مهندسی برق و کامپیوتر، جراحی اعصاب و علوم عصبی این دانشگاه است.عادلی از بنیانگذاران رشته مهندسی دانش است. او فرزند جعفر عادلی رانکوهی و متولد شهر کوچکی در ساحل دریای خزر است.. او که برغم تمایل پدرش که او را به تحصیل در پزشکی ترغیب می‌کرد به تحصیل مهندسی د...
دسته بندی های کتاب تحلیل سازه ها (جلد اول)