کتاب گیاه شناسی پایه

Basic botany
کد کتاب : 67508
شابک : 978-9640393048
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1062
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب گیاه شناسی پایه اثر احمد قهرمان

گیاه شناسی پایه، اختصاص به ویژگیهای ریخت شناختی و ساختاری اندامهای دستگاه زایشی گروههای گیاهی داشته، عنوانهای آن مربوط به چگونگی بقاء نسل، تجدید حیات، شیوه های تکثیر جنسی یا رویشی (در تالوفیتها) و بالاخره چرخه های زیستی گیاهان است و بیشترین عنوان و گسترده ترین مباحث آن به ویژگیهای اندام های زایشی و مراحل مختلف تولید مثل و اندام زائی دستگاه زایشی گیاهان گلدار اختصاص دارد که در آموزش عالی تخصصی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
در بخش گیاهان و محیط زیست، بسیاری از رشته های علوم گیاهی مانند پالئوبتانیک، فیلوژنی، جغرافیای گیاهی و جامعه شناسی گیاهی، عرصه های پوشش گیاهی جهان و مطالب دیگر را خواهیم دید.
آخرین بخش کتاب را بخش اطلس با عکس ها و تصاویر گویا و آموزنده اندام های زایشی و تولیدمثل گیاهان گلدار، دوران دیرینه پیدایش و تکامل گیاهان، صور گوناگون زیستی گیاهان که مکمل عنوان های متن کتاب است تشکیل می دهد.

کتاب گیاه شناسی پایه

احمد قهرمان
احمد قهرمان (زاده ۱۳۰۷ در بابل، درگذشته ۱۹ آبان ۱۳۸۷) گیاه‌شناس و استاد دانشگاه بود. او دارای بیش از چهل اثر چاپ شده در زمینه‌های گوناگون گیاه‌شناسی بود. مهمترین مرجع پژوهش دربارهٔ جغرافیای گیاهی ایران، به نام فلور ایران از جمله کتاب‌های او به‌شمار می‌رود. از دیگر افتخارات وی دریافت مدال طلای اینشتین و جایزه سازمان یونسکو، طلای جشنواره خوارزمی و همچنین تألیف کتاب سال دوره سیزدهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.وی کار نگارش را در دوران جوانی و پیش از ورو...