کتاب روان شناسی کاربردی شطرنج

Applied Chess Psychology
(درک عامل انسانی)
کد کتاب : 68278
شابک : 978-6005017557
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روان شناسی کاربردی شطرنج اثر عزیزاله صالحی مقدم

تقریبا همه ی کتاب های آموزش شطرنج دو دسته از توصیه ها را با هم می آمیزند: دسته نخست توصیه هایی درباره ی نحوه هدایت اصولی بازی مانند : رخ خود را پشت پیاده رونده ی خود قرار دهید، یا پیش از تکمیل گسترش سوارها از اقدام به عملیات تهاجمی خودداری کنید و دسته ی دوم توصیه هایی رفتاری معمولی مانند اینکه شب پیش از مسابقات خوب بخوابید یا قبل از توجه به همه ادامه های معقول از حرت دادن مهره خودداری کنید.
دسته ی نخست این توصیه ها مربوط به قدرت شطرنجی شماست. دسته ی دوم به شما می آموزد که سوای افزایش قدرت درک شطرنج خود چگونه نتایج خود را بهبود بخشید.
این کتاب منحصرا به عامل انسانی و روانشناسی در شطرنج می پردازد و بر یافته های بازیکنان قدرتمند و شرح صادقانه نظرات نویسنده استوار است. همچنین فصلهایی مانند " درست یاد گرفتن را بیاموزیم" و " از مطالعات خود درست بهره ببریم" ، بله مسائل مهمی اشاره دارند که به نوعی مورد بی توجهی ادبیات شطرنج قرار گرفته اند.

کتاب روان شناسی کاربردی شطرنج

عزیزاله صالحی مقدم
عزیزاله صالحی مقدم متولد سال 1322، بازیکن، مربی و نویسنده پیشکسوت کشورمان می باشد. وی نخستین بازیکن ایرانی شاخ بوندس لیگا و قهرمان سابق شهرهای کلن و بن کشور آلمان استصالحی مقدم در سال 1347 نیز قهرمان شطرنج استان تهران شد.
دسته بندی های کتاب روان شناسی کاربردی شطرنج