کتاب رباعیات خیام

Omar Khayyam
(2زبانه)
  • 20 % تخفیف
    250,000 | 200,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ناهید ناهید
    نویسنده:
کد کتاب : 73455
شابک : 978-9646205000
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب رباعیات خیام اثر عمر خیام

مجموعۀ حاضر دارای سه بخش است . الف ) عناصر پیش از متن ب) متن ، ج ) عنصر پس از متن . عناصر پیش از متن عبارتند از : 1) پیش گفتار ویراستار 2 ) ترجمۀ مقالۀ مینورسکی در بارۀ خیام ، 3 ) مقدمۀ مبسوط شادروان فروغی بر رباعیات.
متن شامل 178 رباعی است که شادروان فروغی و غنی بر وفق ضوابط و معیار هایی که عرضه داشته اند ، از دل انبوهی از رباعیات منسوب به خیام ، که تعداد آن ها در بعضی از مجموعه ها به حدود ده برابر این تعدادهم می رسد ، بر گزیده اندو اصیل یا محتمل الاصاله شمرده اند . عنصر پس از متن تعلیقات مصححان بر بعضی از رباعیات است که درمتن با شماره و ستاره ممتاز شده اند.

کتاب رباعیات خیام

عمر خیام
عُمَر خَیّام نیشابوری (نام کامل: غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خَیّام نیشابوری) (زادهٔ ۲۸ اردیبهشت ۴۲۷ در نیشابور – درگذشتهٔ ۱۲ آذر ۵۱۰ در نیشابور) که خیامی و خیام نیشابوری و خیامی النّیسابوری هم نامیده شده‌است، همه‌چیزدان، فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و رباعی‌سرای ایرانی در دورهٔ سلجوقی است. گرچه پایگاه علمی خیام برتر از جایگاه ادبی اوست و لقبش «حجّةالحق» بوده‌است، ولی آوازهٔ وی بیشتر با انگیزه نگارش رباعیاتش است که شهرت جهانی دارد...
دسته بندی های کتاب رباعیات خیام