کتاب درخشش ابدی یک اراده

Derakhshesh-e Abadi-e Yek Eradeh
کد کتاب : 73831
شابک : 978-6002894069
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 330
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درخشش ابدی یک اراده اثر ابراهیم نوریان

کتاب درخشش ابدی یک اراده به قلم ابراهیم نوریان، جلسات مشاوره با بیماران مبتلا به اعتیاد را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و اکثر سوالات بیماران این حوزه را پاسخ می‌دهد.
امروز اعتیاد را یک «بیماری مغزی که تحت تأثیر عوامل زیستی، روانی و اجتماعی» قرار دارد تعریف می‌کنند. بنابراین متخصصین این حوزه باید بدانند با بیماری روبه‌رو می‌شوند که در چند حوزه دچار اختلال می‌باشد و جالب‌تر اینکه هر یک از این ابعاد به تنهایی ابعاد وسیع‌تری را شامل می‌شود. در نتیجه گذراندن دوره کوتاه مدت و صرف اخذ مدرک برای رسیدن به هدف اشتغال نمی‌تواند ملاک‌های تعیین کننده در پیشگیری و درمان اعتیاد باشد. کما اینکه اگر بدون تجهزات لازم پا در عرصه‌ی درمان اعتیاد بگذاریم فرد بیمار و خانواده‌ی او را از مسیر درمان خارج و به ورطه‌ی نابودی خواهند کشاند.
آنچه در درمان اعتیاد به صورت شاخصه عمل می‌کنند فاصله‌ی اندک علم و عمل است. دانستن و حافظه‌مند بودن اطلاعات مدرن و به روز درمان اعتیاد عامل تعیین کننده در پیشگیری و درمان نخواهد بود در نتیجه نحوه‌ی القاء و عملیاتی کردن علم درمان نیز از اهمیت ویژه و چه بسا مهم‌تر از علم اعتیاد است.
در نتیجه اگر علاقمند به اشتغال در حوزه‌ی درمان اعتیاد هستید باید در دو حوزه‌ی علمی و اجرایی با شناخت ابعاد مغزی، زیستی، روانی و اجتماعی آگاه و مدبّر باشید در غیر این صورت موفق نخواهید بود و بیمار با هزار آرزو و امید در درمان به نتیجه‌ی مثبت نخواهد رسید.

کتاب درخشش ابدی یک اراده

ابراهیم نوریان
آقای دکتر ابراهیم نوریان فارغ التحصیل رشته روانشانسی و عضو رسمی انجمن روانشاسی ایران به شماره کارت ۱۵۳۰۷، عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هستند همچنین ایشان عضوی سرای اهل قلم خانه کتاب به شماره ۹۵۰۳۴۸۳۶ و روانشناسی بالینی کلینیک تخصصی ترک اعتیاد پردیس هستند. ایشان از سال ۱۳۹۲ بصورت تخصصی برروی اعتیاد و اثرات آن و همچنین روش های مؤثر در روانشاسی بر ترک اعتیاد مطالعه داشته و فعالیت تخصصی خود در روانشناسی را در همین زمینه ادامه دادند. دکتر ابراهیم نوریان بیش از ۸ کتاب و ده ها در این زمینه تدو...
دسته بندی های کتاب درخشش ابدی یک اراده