کتاب مبانی صدا سازی مهدی درستکار (وزیری)

Mabani Seda Sazi
کد کتاب : 75419
شابک : 978-2000963943
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

مبانی صدا سازی مهدی درستکار (رقعی)
Mabani Seda Sazi
کد کتاب : 75424
شابک : 978-6003541832
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مبانی صدا سازی مهدی درستکار (وزیری) اثر مهدی درستکار

این کتاب حاصل سال ها تلاش درستکار در جهت کشف راهکارهایی کاربردی برای حنجره و صدا و حاوی مراحل نوین و مبانی صداسازی است. این کتاب پاسخگوی هر آن چیزی است که به صدا مربوط می شود. در حقیقت در کتاب پیش رو مخاطب با مفهوم صداسازی و مراحل آن آشنا می شود. اهمیت صداسازی را در می یابد؛ به گسترده ای از تمرینات زود بازده، دیر بازده و پایه در صداسازی دسترسی پیدا می کند، ویژگی های یک استاد یا مربی صداسازی را می شناسد و به طور کلی هر آنچه که لازم است در این حوزه بداند را می آموزد.

کتاب مبانی صدا سازی مهدی درستکار (وزیری)

مهدی درستکار
مهدی درستکار متولد ۱۳۶۹ در تهران متولد شده است وی فرزند امیر درستکار است. از ده سالگی به خوبی تار می نواخته و از کودکی صدای خوب و رسایی داشته است. مهدی درستکار کتابی با عنوان مبانی صداسازی به چاپ رسانده است. مهدی درستکار همراه با محمد ابراهیم پور در گروه روحان بند با هم همکاری می کنند.
دسته بندی های کتاب مبانی صدا سازی مهدی درستکار (وزیری)
قسمت هایی از کتاب مبانی صدا سازی مهدی درستکار (وزیری) (لذت متن)
گام که در اصل لغتی فرانسوی است عبارت است از قرار گرفتن درجات موسیقیایی متولی، با فواصل معین و مشخص به طوری که این درجات در نهایت به نت همنام و غیر همصدا (یعنی اکتاو) می رسند و بیانگر فضای خاصی از بستر صوتی موسیقایی هستند. پیام هر گام بسته به کیفیت قرار گرفتن درجات پشت سر هم، و فاصله میان نت ها در آن گام متفاوت است. برای ساخت هر گام کلاسیک، یک الگوی مشخص از پرده ها و نیم پرده ها وجود دارد که باید طبق آن الگو تشکیل شوند. درجه اول هر گام که نقش محوری را در قطعه موسیقی ایفا خواهد کرد، تونیک یا مرکز تنال نام دارد. تونیک در واقع صدای مرکزی و نت دارای جاذبه بیشتر نسبت به سایر نت ها در گام می باشد که نام هر گام را مشخص می کند. مثلا گام «La» از خود «La» شروع شده و به اکتاو آن ختم می شود. درجه دوم این گام، نت «Si» و درجه ششم آنت نت «Fa» می باشد. در موسیقی کلاسیک دو نوع گام داریم: دیانوتیک و کروماتیک. هر چهار نت پی در پی در گام را دانگ یا تتراکورد می نامند. هر گام، شامل دو دانگ است که بین دانگ اول و دانگ دوم (در گام های کلاسیک) فاصله یک پرده ای وجود دارد.