کتاب ۱۲ چهارمضراب برای سنتور

Santur
کد کتاب : 77197
شابک : ‫‬‭979-0802628748
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 51
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ۱۲ چهارمضراب برای سنتور اثر پژمان طاهری

«چهارمضراب‌های پیش رو در حدفاصل سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۸ ساخته شده و ترتیب آنها در این کتاب بر مبنای زمان ساخت آنهاست. اکثر این چهارمضراب‌ها به‌صورت گروهی اجرا یا ضبط شده که شماری از آنها در آلبوم‌هایی مانند امیرکبیر و سوگواران خموش و نیز برنامه‌ی «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم»، منتشر شده و تعدادی دیگر، با وجود ضبط استودیویی، تاکنون انتشار نیافته است.
نت‌نویسی قطعات این کتاب با توجه به اجرای آنها با ساز سنتور صورت گرفته است، بنابراین برای اجرای این قطعات با دیگر سازها یا گروه‌نوازی، تغییرات متناسب با امکانات اجرایی آن سازها اجتناب‌ناپذیر است. پیداست که موسیقی به‌طور کامل و با تمام جزئیات و حالات به خط نت درنمی‌آید، بنابراین هنرجویان، برای اجرای دقیق و صحیح این قطعات، بی‌نیاز از راهنمایی معلمان خود نخواهند بود.»

کتاب ۱۲ چهارمضراب برای سنتور

پژمان طاهری
پژمان طاهری سال ۱۳۴۹ در گرگان متولد شد. وی نوازندگی سنتور را از سن هفت سالگی نزد جواد داوری آغاز کرد. از سال 1368 تا سال 1377 نزد استاد مجید کیانی به فراگیری ردیف میرزا عبدالله پرداخت. پژمان پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، به فعالیت حرفه‌یی در عرصه آهنگسازی و گروه‌نوازی روی آورد و گروه ایرانی را که در همان سال‌های دانشجویی به همراه برادر خود، اردوان طاهری بنیان نهاده بود تا به امروز، هدایت کرده است. وی تحصیلات خود را در سال 2003 در شهر وین در رشت...
دسته بندی های کتاب ۱۲ چهارمضراب برای سنتور