کتاب شیوه نامه ی آموزش ساز گیتار برای کودکان ایرانی (1)

Guitar teaching method for Iranian children
کد کتاب : 77384
شابک : 979-0802628090
قطع : بیاضی
تعداد صفحه : 84
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب شیوه نامه ی آموزش ساز گیتار برای کودکان ایرانی (1) اثر مهرداد پاکباز

کتاب "شیوه‌نامه ی آموزش ساز گیتار برای کودکان ایرانی (1)" نوشته "مهرداد پاکباز" توسط موسسه فرهنگی و هنری ماهور منتشر شده است. این کتاب درواقع یک راهنمای جامع و تخصصی برای آموزش گیتار به کودکان ایرانی است که به ویژه به جنبه‌های روان‌شناختی و فرهنگی این گروه از شاگردان توجه ویژه‌ای دارد.

در این شیوه‌نامه، تلاش شده است که مفهوم "موضوعیت" در آموزش موسیقی به کودکان ایرانی به‌عنوان اساس اصلی تدریس مطرح شود. این موضوع بر اساس دیدگاه‌های روان‌شناختی و با توجه به فرهنگ و اهمیت خاص کودکان ایرانی شکل گرفته است. از این رو، یک مدل آموزشی مناسب و شاگردمدار تدوین شده تا بتواند به بهترین نحو به نیازها و مطالبات کودکان امروز ایران پاسخ دهد. این مدل آموزشی نیز در راستای تئوری‌های مکتب برلین توسعه یافته و در طول سال‌های متمادی، با مرور و تصحیح محتوا و روش‌های آموزشی، به بهبود و تطابق با نیازهای کودکان پرداخته است.

از جنبه دیگر، نویسنده به اعتقاد دارد که پیاده‌سازی جلسات آموزشی، باید تحت تأثیر نظر آموزگار و "فردیت" شاگرد قرار گیرد. این به این معناست که هر شاگرد به‌صورت فردی نیازهای خود را دارد و آموزش باید به توجه به این نیازها انجام شود. این نگرش منجر به تغییرات و تحولات درون ساختاری آموزشی می‌شود که به تضمین پاسخگویی به نیازها و پیشرفت فردی هر شاگرد کمک می‌کند.

این شیوه‌نامه به سه جلد تدوین شده و جلد اول آن که برای پیش‌دبستانی‌ها طراحی شده است، در دسترس علاقه‌مندان به آموزش گیتار به کودکان ایرانی قرار گرفته است. این منبع مهم و کارآمد توسط مهرداد پاکباز تهیه شده و به عنوان یک راهنمای جامع در زمینه آموزش موسیقی به کودکان ایرانی تقدیم مخاطبان شده است.

کتاب شیوه نامه ی آموزش ساز گیتار برای کودکان ایرانی (1)

مهرداد پاکباز
مهرداد پاکباز در سال 1352 در تهران متولد شد. نواختن گیتار را از سال 1366 نزد اساتیدی چون داریوش ابوالحسین و هنریک عیوضیان آغاز و دوره های تئوری موسیقی را در محضر استاد مهران روحانی فرا گرفت. او همچنین موسیقی ایرانی را زیر نظر استاد حسین علیزاده و استاد داریوش طلایی آموزش دید. پس از اجرای کنسرت های متعدد به همراه ارکستر ایران – اتریش به رهبری تومسا کریستین دیوید، او به اتریش رفت و در آنجا مشغول به تکمیل تحصیلات خود در دانشگاه هنر و موسیقی وین شد. وی در آنجا فرصت حضور در کلاس های تکمیلی ا...
دسته بندی های کتاب شیوه نامه ی آموزش ساز گیتار برای کودکان ایرانی (1)