کتاب قال و مقال عالمی

Ghal va Maghal-e Alami
(مجموعه جستارها و گفتارها)
کد کتاب : 79191
شابک : 978-9643727901
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 658
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قال و مقال عالمی اثر فتح الله مجتبایی

آنچه در کتاب قال و مقال عالمی از نظر خوانندگان می گذرد،مجموعه ای است برگزیده از گفتارهایی که در طول پنجاه سال گذشته در نشریات مختلف و مجلات،جشن نامه ها،یادنامه ها و دایرة المعارف ها و مجموعه های دیگر به چاپ رسیده است.
این گفتارها طیف وسیعی از موضوعات را شامل 4 بخش اصلی در 24 مقاله:ادبیات؛زبان شناسی و بحث های واژگانی،منطق،حکمت،اخلاق و عرفان،تاریخ و ادیان دربرمی گیرد.
با این که سال های زیادی از تالیف برخی از این مقالات می گذرد همچنان نکات تازه و مفید بسیاری در آنها نهفته است و از جهات مختلف می تواند خواننده را یاری رساند.
در ابتدای کتاب نیز مصاحبه ای اختصاصی با مولف انجام شده است که نکات خواندنی بسیاری را در آن می توان مشاهده کرد.

کتاب قال و مقال عالمی

فتح الله مجتبایی
فتح‌الله مجتبایی (متولد ۱۳۰۶ در تهران)، نویسنده و مترجم ایرانی و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.فتح‌الله مجتبایی در سال ۱۳۰۶ در تهران به دنیا آمد. مقدمات ادبیات و علوم رسمی را در فراهان اراک فرا گرفت. پدر و اجداد وی از مستوفیان دوران قاجار بودند و جد و نیای ایشان از بزرگان صوفیه طریقت نعمت‌اللهی، مجتبایی در چنین خانواده‌ای تعلیمات مقدماتی را پشت سر گذاشت و همین زمینه نیز مطالعات او را به تاریخ ادیان و فلسفه شرق و هند کشاند. در سال ۱۳۳۲ از دانشکده ادبیات دانشگاه ...
دسته بندی های کتاب قال و مقال عالمی