کتاب چار پاره

Char Pareh
کد کتاب : 80288
شابک : 978-6000302641
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب چار پاره اثر اکبر میرجعفری

این کتاب با موضوع قالب شعری چارپاره و شکل گیری آن پرداخته است.
چارپاره آخرین تلاش نوگرایانه در چارچوب قواعد شعر کلاسیک است. این قالب هم نوگرایان معاصر را سر ذوق می آورد و هم کسانی که با دلبستگی های سنتی شعر می گویند. در همه دوره ها نیز آهسته و پیوسته در کنار قالب های شعر به حضور خود ادامه داده است.
در این کتاب به موضوعاتی مانند شکل گیری قالب چارپاره و نخستین شاعرانی که در این قالب شعر سروده اند، موضوعاتی مطرح در این قالب، نسبت قالب چارپاره در ارتباط با دیگر قالب های سنتی و مشخص کردن تشابهات و تمایزات چارپاره با آن ها، ظرفیت های قالب چارپاره و به کارگیری این قالب در شعرهای کودک و نوجوان توجه نشان داده و در مرود آن ها تحلیل ارائه شده است.

کتاب چار پاره

اکبر میرجعفری
سید اکبر میر جعفری (١٣٤٨ ه. ش) شاعر معاصر ایرانی است.سید اکبر میر جعفری فرزند ولی اللّه در سال ١٣٤٨ ه. ش در زواره اردستان دیده به جهان گشود. وی در شهر مقدس قم نشو و نما یافت و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در این شهر به پایان برد، و ادامه‌ تحصیلات را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته ادبیات فارسی در دانشگاه تهران پی گرفت و فارغ التحصیل شد.میرجعفری هم چنین در تألیف کتب ادبیات فارسی دوره دبیرستان به عنوان کمک مؤلف همکاری نموده است.وی در شعر بیشتر تمایل به کار در شعر کلاسیک و در قالب غزل و مث...
دسته بندی های کتاب چار پاره