کتاب تا فراسوها

Ta Farasooha
(مجموعه شعر)
کد کتاب : 81621
شابک : 978-6227588767
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 67
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تا فراسوها اثر یوسف احمدی

تا فراسوها اولین اثری است که از این شاعر شهرستان دشتی چاپ شده است. این کتاب شامل ۳۶ شعر در قالب غزل و دوبیتی با موضوعات عاشقانه و اجتماعی می باشد که در ۶۱ صفحه نگاشته شده است و حاصل تلاش ایشان از سال ۱۳۹۰ تا اسفند ۱۴۰۰ به مدت ده سال می باشد.
فهرست مطالب:
بخش اول: غزلیات با عناوین، زاغ ها و کلاغ ها/ آمد که تا یک خواب را از من بگیرد/ خداحافظی/ راز گیسوان/ بهشتت را نمی خواهم/ مسافر/ بهار/می بری دل را/ شانه به سر/ چشم خیس واژه ها/ عطر گندمزار/ تا که هستی تو/ صندلی خالی/ فصل سرد/ یک خداحافظی و دیگر هیچ/ سکوت/ پاییز/ چشمان تو می باشد و بخش دوم شامل دوبیتی هاست که شامل ۱۸ دوبیتی است.

یوسف احمدی می گوبد «سال ۱۳۷۶ در سن ۲۱ سالگی اولین اشعار سپیدم در هفته نامه وقت نسیم جنوب چاپ گردید با مضامین اجتماعی. بعد از آن مدتی شعر گفتن را رها کردم در این مدت بیشتر به کار معلمی مشغول بودم. گاهی کتاب می‌خواندم از سهراب، شاملو، آتشی، نصرت رحمانی، فروغ و دیگر شاعران سپیدسرا زیاد می‌خواندم. در سال ۱۳۹۰ با تشویق یکی‌ از دوستان شاعرم مشغول سرودن شعر شدم اما اینبار با قالبی متفاوت احساس کردم که روحم با غزل بیشتر مأنوس است و شروع به سرودن غزل کردم»

کتاب تا فراسوها

دسته بندی های کتاب تا فراسوها
قسمت هایی از کتاب تا فراسوها (لذت متن)
بهانه کرد سفر را چقدر ساده مسافر / و رفت با چمدانش به سمت جاده مسافر / به رغم آنهمه سرما کنار جاده برفی / پر از بهانه ی رفتن پر از اراده مسافر / قطار و کوپه ی خالی در انتظار کسی و... / شبی که رفت از اینجا خودش پیاده مسافر / اگر چه رفت از اینجا کنار طاقچه اما / هزار خاطره از خود بجا نهاده مسافر / و رفت بی خبر اما نشانی سفرش را / به هیچ رهگذری هم نشان نداده مسافر...