کتاب فرشته مهر

Fereshte Mehr
ترانه ها و تصنیف ها
کد کتاب : 81933
شابک : 978-6008145196
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فرشته مهر اثر محمد قهرمان

محمد قهرمان، شاعر سرشناس خراسان را کمتر اهل ادبیات است که نشناسد. او علاوه بر قالب های مرسوم کلاسیک در تصنیف سرایی نیز دستی داشته است. شهرستان ادب با انتشار مجموعه «فرشته مهر» کوشیده است این وجه کمتر آشنای قهرمان را به اهالی ادبیات معرفی کند.
محمد قهرمان متولد ۱۳۰۸ در روستای امیرآباد جنوب تربت حیدریه و درگذشته 1392 در مشهد است. او حقوق را در دانشگاه تهران خوانده بود امّا هرگز دنبال کار حقوقی نرفت و فقط به شعر پرداخت. در سرودن غزل به سبک هندی علاقه ای فراوان داشت و سرانجام به یکی از شعرای به نام این سبک شاعری شد. او زبان بومی تربت حیدریه را نیز به خوبی می دانست و اشعار بسیاری به زبان محلی از او به جا مانده است. او صاحب تألیفات ارزنده ای از جمله چند مجموعه شعر است. در کارنامهٔ او همچنین تصحیح و چاپ چند دیوان از شاعران مختلف به چشم می خورد. کتاب «روی جادهٔ ابریشم شعر» سروده قهرمان در نهمین جشنوارهٔ بین المللی شعر فجر به عنوان اثر برگزیده در حوزهٔ شعر معرفی شد. محمدرضا شفیعی کدکنی در مورد محمد قهرمان می گوید: «حتی ملک الشعرای بهار آن خصوصیت یک شاعر محلّی را به صورت کامل، آن گونه که قهرمان دارد، ندارد.»

کتاب فرشته مهر

محمد قهرمان
محمّد قهرمان زادهٔ ۱۰ تیر سال ۱۳۰۸ در تربت حیدریه ـ درگذشتهٔ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، شاهزاده قاجار، پژوهشگر، مصحح و شاعر خراسانی است.او در ۱۰ تیر ۱۳۰۸ در روستای امیرآباد، واقع در هشت کیلومتری جنوب تربت حیدریه) متولد شد. در پنج سالگی مادرش درگذشت و در سیزده سالگی پدرش، و پس از آن خواهر بزرگش سرپرستی او را به عهده گرفت. در سال پنجم دبیرستان در مشهد با مهدی اخوان ثالث هم‌کلاس شد و این دوستی ادامه یافت. سال ششم ادبی را در دبیرستان البرز تهران به پایان رساند و سپس در دانشکدهٔ حقوق دانشگاه تهران در ...
دسته بندی های کتاب فرشته مهر