کتاب واژه نامه حزن های ناشناخته

The Dictionary of Obscure Sorrows
کد کتاب : 81967
مترجم :
شابک : 978-6222543556
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 223
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب واژه نامه حزن های ناشناخته اثر جان کونیگ

کتاب «واژه نامه حزن های ناشناخته» اثری نوشته «جان کونیگ» است که اولین بار در سال 2021 انتشار یافت. کتاب نخست «کونیگ» علیرغم عنوانش، درباره حزن و ناراحتی نیست بلکه بیشتر به احساسات گوناگون و گهگاه عجیب انسان ها می پردازد. کتاب با تمرکز بر اشتیاق، آگاهی، و ناپایداری پدیده ها، مطالب وبلاگ پرطرفدار «کونیگ» (وبلاگی همنام با کتاب، در مورد واژگانی ابداع شده، تغییر یافته، و بازتعریف شده برای توصیف عواطف مختلف) را در اختیار طیفی وسیع تر از مخاطبین قرار می دهد. شش فصل کتاب، واژه ها را دسته بندی می کنند و تم هایی همچون جهان بیرونی، جهان درونی، دیگران، دوستان، زمان، و معنا را به مرکز توجه می آورند. «کونیگ» همچنین راهنمای تلفظ و ریشه شناسی های لغوی گوناگون و طنزآمیز را در اختیار مخاطبین قرار می دهد. این کتاب کوتاه اما تأثیرگذار، برای فیلسوفان، زبان دوستان، رمان نویسان، و افراد خیال پرداز، احساسی سرشار از «آمبیدو» (خلسه ای آنی از خلوص عاطفی) را به همراه می آورد.

کتاب واژه نامه حزن های ناشناخته

جان کونیگ
جان کونیگ سازنده ویدئو، صداپیشه، طراح گرافیک و نویسنده است. او که در آیداهو متولد شد و در ژنو، سوئیس بزرگ شد، فرهنگ لغت غم های مبهم را در سال 2009 ایجاد کرد، ابتدا به عنوان یک وبلاگ در DictionaryofObscureSorrows.com قبل از گسترش پروژه به YouTube. او با همسر و دخترش در مینیاپولیس زندگی می کند.
نکوداشت های کتاب واژه نامه حزن های ناشناخته
It’s undeniably thrilling to find words for our strangest feelings. An enchanting book.
پیدا کردن واژگانی برای عجیب ترین احساساتمان، به شکل انکارناپذیری هیجان انگیز است. کتابی مسحورکننده.
Washington Post Washington Post

A truly original book in every sense of the word.
کتابی حقیقتا بدیع به معنای واقعی کلمه.
Amazon Amazon

A perfect gift for creatives, word nerds, and human beings everywhere.
هدیه ای عالی برای افراد اخلاق، شیفتگان کلمات، و انسان ها در همه جا.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب واژه نامه حزن های ناشناخته (لذت متن)
ما همه پراکنده شده ایم و به دنبال تکه هایی از مرز میان جهان آشنا و جهان ناشناخته می گردیم؛ می کوشیم چیزی استثنایی، چیزی شخصی برای خود بیابیم. اما هنگامی که تمام عکس های پراکنده خود را کنار هم قرار دهید، نتایج اغلب غریب و شگفت انگیز خواهند بود؛ همان نمای نزدیک از چشم، همان قطرات باران بر پنجره، همان سلفی در آینه بغل خودرو.

باید مایه آسودگی خاطر باشد که آنچنان با هم متفاوت نیستیم، که دیدگاه های ما چنین با قاعده در یک راستا قرار گرفته اند. هرچه نباشد، به یادمان می آورد که همه در جهانی واحد زندگی می کنیم. با تمام این ها، شما در اندیشه فرو می روید. چه تعداد از عکس هایتان را می توان به راحتی با هزاران عکس مشابه جایگزین کرد؟ آیا با این احوالات، در ثبت عکس دیگری از ماه یا تاج محل یا برج ایفل ارزشی می ماند؟ آیا عکس ها صرفا نوعی یادگاری هستند تا اثبات کنند شما در جای خاصی حضور داشته اید؟

من و شما و میلیاردها انسان دیگر نشان خود را در این جهانی که به ارث برده ایم، بر جای می گذاریم؛ درست همچون میلیاردها انسانی که پیش از ما اینجا بوده اند. اما اگر درنهایت خود را در وضعی بیابیم که چیزی برای گفتن نداشته باشیم، در وضعی که هیچ چیز بدیعی برای افزودن بر آنچه اکنون هست در دستانمان نباشد و فقط بیهوده در محدوده مرزهایی زیسته باشیم که دیگران مدت ها قبل بر جا گذاشته اند، مثل این خواهد بود که هرگز اینجا نبوده ایم.