کتاب بهار کی می آید؟

When Will It Be Spring?
کد کتاب : 84020
مترجم : ریحانه سادات شجاعی
شابک : 978-9643372828
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 27
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب بهار کی می آید؟ اثر کاترین والترز

کودکان از طریق قصه‌ها با محیط پیرامون خود آشنا می‌شوند. هر قصه می‌تواند فضایی را بوجود آورد که کودکان هنگام رویارویی با نمونه‌های واقعی، رفتار و واکنش مناسبی را از خود نشان دهند.
همین‌طور قصه‌ها به رشد تخیل کودکان کمک می‌کنند. کودکان از آنجا که هنوز تجربه گسترده‌ای در شناخت دنیا ندارند، سعی می‌کنند تا با ارتباط دادن بین آموخته‌های قبلی و موضوع‌های جدید به تعادل ذهن خود کمک کنند.
کتاب بهار کی می‌آید قصه خرس کوچولویی را روایت می‌کند که منتظر آمدن فصل بهار است.
کاترین والترز نویسنده و تصویرگر این کتاب است. او داستان را به شیوه‌ای نگارش کرده که کودکان علاوه بر آشنایی با خرس‌ها، با فصل بهار هم آشنا می‌شوند. وقتی برای کودکی به شیوه قصه‌گویی از فصل‌ها و نشانه‌های آن و همین‌طور از مدل زندگی حیوانات صحبت می‌شود برای کودک دلنشین‌تر، جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌شود.
در کشور ما به علت کمبود اطلاعات در مورد ارزش‌ها و خصوصیات حیوانات وحشی و باورهای نادرستی که طی نسل‌ها به ما منتقل شده است، ترس بی‌دلیلی در مورد حیوانات به وجود آورده است نظیر: آدم‌خواری گرگ، خون‌آشامی خفاش، آدم دزدی خرس و…
مطالعه این سبک از کتاب‌ها برای کودکان می‌تواند این نا‌آگاهی و ترس بی‌مورد را از بین ببرد و در جهت حفظ محیط زیست و حمایت از حیوانات وحش فرهنگ‌سازی کند.
آشنا کردن کودکان و نوجوانان با عادات و رفتار، نحوه حرکت، پوشش بدن، رژیم غذایی، تولید مثل و زیست‌گاه جانوران مختلف و نقش هر یک در زنجیره غذایی و حفظ تعادل اکولوژیک موثر است.
و دیگر آن‌که امروزه اخبار حاکی از بحران‌های زیست‌محیطی بسیار است و تذکراتی در مورد فقدان آگاهی لازم و ضعف فرهنگی که در واقع مربوط به زمینه ارتباط انسان و طبیعت است یک مشکل فرهنگی محسوب می‌شود، بسیار است.
اولین نکته‌ای که در این رابطه حائز اهمیت است آموزش چگونگی محیط زیست و رابطه و تاثیر بشر بر محیط زیست است. تشریح این‌که انسان چه تاثیرات مثبت و منفی می‌تواند بر طبیعت داشته باشد باعث حساسیت و توجه کودکان به این مقوله می‌گردد.
در کتاب بهار کی می‌آید نویسنده علاوه بر آشنا کردن کودکان با زندگی خرس‌ها تغییر فصول و شکل واقعی طبیعت را توصیف کرده است. ضمن این‌که نقاشی‌های خوش آب و رنگ این کتاب نگاه و توجه کودک را به خود جلب می‌کند.

کتاب بهار کی می آید؟