کتاب درخت گیلاس

The Cherry Tree
کد کتاب : 84035
مترجم :
شابک : 978-9643373443
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 28
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب درخت گیلاس اثر دایساکو ایکه دا

زندگی در صلح و آرامش از ابتدایی ترین حقوق هر انسانی است که در این کره خاکی زندگی می کند. به خصوص کودکان که در جنگ ها و آشوب ها فقط و فقط قربانی خشونت و مرگ می شوند. خرابی، بیماری آسیب های جسمی خود و یا اعضای خانواده، فقر و یتیمی و… حاصل جنگ است. کودکانی که در این شرایط رشد می کنند مسئولیتی بزرگ تری دارند. ساختن آینده کشور.
درخت گیلاس کتابی است برای گروه سنی ب و ج که دایساکو ایکه دا از زندگی قبل از جنگ و بعد از آن روایت می کند.
تاییچی و یومیکو، خواهر و برادری هستند که با پدر و مادر خود زندگی می کنند. آرامش دارند و از زیبایی های سرزمین و شهرشان لذت می برند و همه این ها تا زمانی بود که جنگی در کار نبود. جنگ شد. مردان رفتند. زنان و کودکان و پیرترها ماندند. پدرشان در جنگ کشته شد و…
جنگ خیلی چیزها از انسان ها می گیرد. اما بعد از آن چه کاری باید کرد؟ در این کتاب که فومیکو یاماناکا ترجمه کرده است و بازآفرینی آن توسط سیدمهدی شجاعی انجام شده است، تاییچی و یومیکو نشان می دهند که تلاش برای ساخت و آبادانی کشور از مهم ترین وظایف بازمانده هاست. آن ها در این داستان حتی از نجات یک درخت گیلاس هم دست برنمی دارند و با کمک هم برای احیا و نجات آن تلاش می کنند و نتیجه را با آمدن فصل بهار و شکوفه دادن درخت می بینند. شکوفه های گیلاس امید را در دل ها زنده می کند و گذشته های زیبا را به یادشان می آورد. امید داشتن راه نجات همه ماست.
نقاشی های درخت گیلاس به خاطر همسو بودن با جزئیات داستان جذابیت آن را دو چندان کرده است.

کتاب درخت گیلاس

دایساکو ایکه دا
دایساکو ایکه دا (زادهٔ ۲ ژانویه ۱۹۲۸) فیلسوف، مربی، نویسنده و حامی خلع سلاح هسته‌ای بودایی ژاپنی است. او به عنوان سومین رئیس جمهور و سپس رئیس افتخاری سوکا گاکای، بزرگترین جنبش مذهبی جدید ژاپن، خدمت کرد. ایکدا رئیس موسس Soka Gakkai International (SGI)، بزرگترین سازمان غیر روحانی بودایی جهان است، که ادعا می کند تقریباً 12 میلیون تمرین کننده در 192 کشور و منطقه دارد که بیش از 1.5 میلیون نفر از آنها تا سال 2012 در خارج از ژاپن زندگی می کنند.