کتاب از روزگار رفته حکایت

Az Roozegar Rafte Hekayat
کد کتاب : 97440
شابک : 978-9648223088
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1383
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب از روزگار رفته حکایت اثر ابراهیم گلستان

در داستان "از روزگار رفته حکایت"، ما با یک تخیلی ماجرا روبرو هستیم که در یک زمان تاریخی خاص رخ می‌دهد. شخصیت اصلی این داستان، پرویزخان نام دارد و نقش راوی را بر عهده دارد. او در یک خانواده سنتی زندگی می‌کند و در طول داستان، به ما تصویری از زندگی روستایی و نیمه شهری در جامعه‌ای کوچک و دورانی تاریخی را ارائه می‌دهد.

داستان در دوره‌ای از تاریخ رخ می‌دهد که حکومت استبدادی رضاخان در قدرت است و تغییرات مهمی در جامعه‌ی اطراف اتفاق می‌افتد. راوی داستان به تجربیات و دیدگاه‌های خود درباره این تغییرات و وقایع اجتماعی و سیاسی روز می‌پردازد. از جمله، تغییرات در لباس‌پوشش مردان و زنان، و اثرات آنها بر جامعه.

از طریق خاطرات و داستان‌های راوی از دوران کودکی تا دوران نوجوانی و جوانی، ما با زندگی او و تجربیاتش در میان مسائل اجتماعی و سیاسی آن زمان آشنا می‌شویم. این داستان در کنار تصویری از زندگی عادی مردم، تأثیرات تغییرات سیاسی و اجتماعی را بر زندگی شخصی و خانوادگی راوی به تصویر می‌کشد.

کتاب از روزگار رفته حکایت

ابراهیم گلستان
سیدابراهیم گلستان (با نام اصلی سید ابراهیم تقوی شیرازی)، (زادهٔ ۲۶ مهر ۱۳۰۱ در شیراز)، کارگردان، داستان‌نویس، مترجم، روزنامه‌نگار و عکاس ایرانی است.ابراهیم گلستان در سال ۱۳۴۰ برای فیلم یک آتش موفق به دریافت مدال برنز جشنوارهٔ فیلم کوتاه ونیز شد. این جایزه، اولین جایزهٔ بین‌المللی برای یک کارگردان ایرانی به‌شمار می‌رود.سبک ویژهٔ آثار مکتوب داستانی وی در سیر پیشرفتِ داستان معاصر فارسی قابل توجه دانسته شده‌است.