ریچارد پل اوانز

ریچارد پل اوانز

ریچارد پل اوانز (متولد ۱۱ اکتبر ۱۹۶۲) نویسنده آمریکایی است که برای نوشتن جعبه کریسمس و اخیراً مجموعه مایکل وی شناخته شده‌است. اوانز از دبیرستان کوتانوود (Cottonwood) در موری سیتی واقع در یوتا فارغ‌التحصیل شد. او با مدرک لیسانس از دانشگاه یوتا در سال ۱۹۸۴ فارغ‌التحصیل شد.
در حالی که به عنوان یک مدیر اجرایی کار می‌کرد، یک داستان دربارهٔ کریسمس برای فرزندانش نوشت. او نتوانست ناشری برای این داستان خود پیدا کند و مجبور شد آن را به صورت یک رمان کاغذی به نام جعبه کریسمس منتشر کند. او آن را به کتابفروشی‌های شهر خود توزیع کرد. این کتاب آن قدر در سطح محلی آنقدر پرفروش شد که اوانز آن را در سطح منطقه نیز منتشر ساخت.سال بعد جعبه کریسمس شماره ۲ را در فهرست پرفروش نیویورک تایمز به ثبت رساند و یک مزایده برای حق چاپ و نشر کتابش در بین چاپخانه‌های برتر دنیا منتشر گذاشت. اوانز یک قرارداد چاپی با سایمون و شوستر امضا کرد و مبلغ ۴٫۲ میلیون دلار پیش پرداخت دریافت کرد.
جعبه کریسمس در سال ۱۹۹۵ به صورت گالینگور به چاپ رسید و اولین کتاب در نیویورک تایمز بود که به‌طور هم‌زمان هم برای نسخه کاغذی و هم نسخه چاپی در رتبه نخست فروش قرا گرفت. در همان سال، این کتاب به یک فیلم تلویزیونی از همان عنوان تبدیل شد، با بازی ریچارد توماس و مورین اوهارا.
پس از آن اوانز ۳۶ کتاب محبوب در سطح ملی را مناسب کودکان، با مضامین محافظه کارانه مسیحی و با احترام به ارزشهای خانوادگی، نوشت. کتاب ساعت (۱۹۹۶) او به یک فیلم تلویزیونی از نائومی واتس، جیمز اورل جونز و الن برستین به نام قفل (۱۹۹۸) تبدیل شد که از ونسا ردگریو بازی خوبی گرفته بود. یک روز کامل (۲۰۰۶)، که با راب لو و کریستوفر لوید شاخص شد؛ وعده هندی (۲۰۱۶)، با هنرمندی جیمی کینگ و لوک ماکفارلن؛ و مسافرخانه مارشال (۲۰۱۷) که آلیشیا ویت و دیوید آلپای در آن بازی کردند.
در بهار ۱۹۹۷، اوانز خانه بین‌المللی صندوق کریسمس را تأسیس کرد. کار این سازمان ساخت پناهگاه‌ها و ارائه خدمات ویژه برای کودکان مورد آزار قرار گرفته‌است. از سال ۲۰۱۷، بیش از ۳۵٬۰۰۰ کودک با امکانات خانه صندوق کریسمس سروکار داشته‌اند.
اوانز، یکی از اعضای کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان است. او هم‌اکنون در سالت لیک سیتی واقع در یوتا با همسرش کری، پنج فرزند و یک نوه زندگی می‌کند.
او گروه «قبیله کینگز» را برای مبارزه با احساس انزوا در میان مردان و اعتقاد بر این که «مردانگی دیگر ارزش ندارد» تأسیس کرد. عضویت در گروه شامل یک مراسم عروسی است.

کتاب های ریچارد پل اوانز

به سوی بخشش


مایکل وی (8)


مایکل وی 7


مایکل وی 5


مایکل وی 6


مایکل وی 4


مایکل وی 3


مایکل وی 2


مایکل وی 1


کتاب قانون الجن