سید علی کاشفی خوانساری

سید علی کاشفی خوانساری

سید علی کاشفی خوانساری (متولد ۲۲ بهمن ۱۳۵۰ در تهران) نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار ایرانی است. او سردبیر فصلنامهٔ نقد کتاب کودک و نوجوان و سروش نوجوان است. از جمله آثار برجستهٔ او می‌توان به روزنامه‌جات عهد بوق، دعواهای ادبی، لالایی‌های لالیلایی و سروده‌های پس از مرگ اشاره کرد. سید علی کاشفی خوانساری در سال ۱۳۵۰ در تهران به دنیا آمد. پدرش، سید رضا کاشفی، مترجم زبان آلمانی و از اعضای برجستهٔ انجمن اسلامی دانشجویان مقیم اروپا و مادرش، اقدس طیب، وکیل پایه یک دادگستری بود. پدربزرگش، سید ضیاءالدین خوانساری، از روحانیانِ سرشناسِ حوزه علمیه قم بود.
کاشفی در دوران دانش‌آموزی، در مسابقات شعر، داستان و روزنامه‌نگاری موفقیت‌هایی به دست آورد. سپس در رشته مهندسی عمران به تحصیل پرداخت و دوره‌های آموزشی گوناگون با موضوع روزنامه‌نگاری، زبان انگلیسی و دوره دوساله کارگردانی سینما را گذراند. از بیست‌سالگی به روزنامه‌نگاری پرداخت. او بیش از دویست مقاله و یادداشت تخصصی در حوزهٔ ادبیات کودک و نوجوان منتشر کرده‌است. او سردبیری ماهنامهٔ شهرزاد را بر عهده داشته‌است.
کاشفی همچنین تا کنون بیش از صد جلد کتاب در حوزه مسائل نظری ادبیات کودک و نوجوان، تاریخ ادبیات و مطبوعات کودکان ایران منتشر کرده‌است.

کتاب های سید علی کاشفی خوانساری

محمود مفتاح الملک


مجموعه قصه های دوستی


از نقد گفتن


آسمان و آینه


آدمک زنجبیلی


مرغک قرمزی و روباه ناقلا


تام بند انگشتی


دیک ویتینگتون


دختر بند انگشتی


مو طلایی و سه خرس


پیتر و گرگ


جوجه اردک زشت


هنسل و گرتل


سیندرلا


پینوکیو


گربه ی چکمه پوش


شاهزاده خانم و نخود


قصه های عهد قجر


یاد شهرزاد


پا به پای نقد


کتاب و صراحی


عباس یمینی شریف


عشق با فونت بولد هفتاد


قصه روزنامجات عهد بوق


شاهنامه ی شاه خورشید چهر


راپونزل


شلغم غول پیکر


خاک و ناپاک


مهمان