تامس پیترز

تامس پیترز

تام پترز (Tom Peters‎؛ زادهٔ ۷ نوامبر ۱۹۴۲) نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا و مشاور در زمینه مدیریت اجرایی کسب و کار است. او یکی از دو نویسنده کتاب پرفروش در جستجوی تعالی است. پیترز در بالتیمور، مریلند متولد شد. وی در دبیرستان خصوصی و مقدماتی به مدرسه Severn رفت و در سال 1960 فارغ التحصیل شد. پیترز سپس در دانشگاه کورنل تحصیل کرد و در سال 1964 مدرک کارشناسی را در رشته مهندسی عمران دریافت کرد و در سال 1966 نیز مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرد.
وی در سال 1970 برای تحصیل در رشته بازرگانی در دانشگاه استنفورد و دریافت مدرک MBA و پس از آن دکترای رفتار سازمانی در سال 1977 به دانشگاه بازگشت. عنوان پایان نامه وی "الگوهای پیروزی و باختن: تأثیرات رویکرد و اجتناب از سوی دوستان و دشمنان" بود. کارل ویک ارائه ایده مقاله خود در سال 1984 به پیترز اعتبار داد: "پیروزی های کوچک: بازتعریف مقیاس مشکلات اجتماعی".
پیترز در حالی که در استنفورد بود تحت تأثیر جیم جی مارچ ، هربرت سایمون (هر دو در استنفورد) و کارل ویک (در دانشگاه میشیگان) قرار گرفت. بعداً، او اشاره كرد كه تحت تأثير داگلاس مك گرگور و Einar Thorsrud قرار گرفته است.
در سال 2004 نیز دکترای افتخاری را از دانشگاه دولتی مدیریت مسکو دریافت کرد.

کتاب های تامس پیترز

مدیریت موفق