محمدتقی فیاض بخش

محمدتقی فیاض بخش

استاد محمدتقی فیاض‌بخش در سال 1332 در تهران به دنیا آمد. ایشان تحصیلات متوسطه را در مدرسه علوی به پایان رسانید و در سایه تربیت مرحوم علامه کرباسچیان و استاد رضا روزبه، شخصیت دینی و اخلاقی ایشان شکل استدلالی و ثابتی به خود گرفت. استاد فیاض بخش در همان ایام و از طریق مدرسه با مرحوم استاد علامه جعفری و استاد شهید مطهری و آیت‌الله دکتر بهشتی آشنا شد و این آشنایی تا سال های بعد از دبیرستان و تا پایان عمر آن بزرگواران ادامه یافت.
استاد فیاض بخش در رشته عمران دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و از همان سال ها تحصیلات حوزوی در مدارس علمیه تهران را نیز آغاز کرد. ایشان در عین حال از کلاس های دروس فلسفه تاریخ و تفسیر و سایر جلسات خصوصی استاد شهید مرتضی مطهری بهره می‌برد. به تدریج رابطه ایشان با استاد بسیار نزدیکتر شد؛ به حدی که در زمان حیات استاد مطهری و به امر معظم له، ویرایش علمی مطالب برخی کلاس‌ها به عهده ایشان واگذار گردید.
در همین سال‌ها، ایشان از محضر علامه سید مرتضی عسکری در تاریخ صدر اسلام و سیره اهل بیت(ع) استفاده برد.
با پیروزی انقلاب اسلامی، استاد فیاض‌بخش مدتی در کادر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و دفتر ریاست جمهوریِ شهیدان رجایی و باهنر به فعالیت‌های سیاسی پرداخت. اما این فعالیت‌ها دیری نپایید و با وقوع فاجعه هفتم تیر و کمی بعد، حادثه انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور، استاد در سال 61 به حوزه علمیه قم عزیمت کرد.

کتاب های محمدتقی فیاض بخش