کتاب اسرار ماه رمضان

Asrar-e Mah-e Ramadan
ادب حضور (دفتر سوم)
کد کتاب : 46501
شابک : 978-6229592168
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 214
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اسرار ماه رمضان اثر محمدتقی فیاض بخش

ادب حضور مجموعه شش جلدی است که به آداب و مراقبات مهم ترین ایام سال در نزد اهل معنا می پردازد؛ اوقاتی که در فرهنگ اهل بیت علیهم السلام فرصتی ویژه برای سیر و سلوک توحیدی معرفی شده اند. این ایام عبارت اند از: سه ماه ارجمند رجب، شعبان و رمضان، اربعین موسوی (یعنی ماه ذی القعده، دهه ی اول ذی الحجه) و ایام سوگواری حسینی علیه السلام در محرم و صفر.
کتاب حاضر، عصاره دستورات اخلاقی و عبادی و همچنین معارف توحیدی پیرامون ماه رمضان، بنا بر مکتب تربیتی علامه طباطبایه رحمه الله است.
ویژگی مهم این کتاب آن است که مولف برخی لطایف و ظرایفی که خود از محضر اساتید اخلاق و سیروسلوک، به ویژه مرحوم آیت الله سعادت پرور دریافت نموده، در این جا ذکر نموده است.

کتاب اسرار ماه رمضان

محمدتقی فیاض بخش
استاد محمدتقی فیاض‌بخش در سال 1332 در تهران به دنیا آمد. ایشان تحصیلات متوسطه را در مدرسه علوی به پایان رسانید و در سایه تربیت مرحوم علامه کرباسچیان و استاد رضا روزبه، شخصیت دینی و اخلاقی ایشان شکل استدلالی و ثابتی به خود گرفت. استاد فیاض بخش در همان ایام و از طریق مدرسه با مرحوم استاد علامه جعفری و استاد شهید مطهری و آیت‌الله دکتر بهشتی آشنا شد و این آشنایی تا سال های بعد از دبیرستان و تا پایان عمر آن بزرگواران ادامه یافت.استاد فیاض بخش در رشته عمران دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و...