لیان تنر

لیان تنر

لیان تنر (متولد 17 مارس 1951 در تاسمانی ، استرالیا) نویسنده استرالیایی کودک است که در جنوب تاسمانی زندگی می کند.
کتاب او Museum of Thieves، اولین کتاب در سه گانه نگهبانان درجه یک، برنده جایزه Aurealis 2010 برای داستان کودکان، یک کتاب قابل توجه در سال 2011 جایزه کتاب سال کودکان استرالیا بود، در لیست کوتاه کتابفروشان مستقل استرالیا 2010 جایزه و جایزه آسیب شناسان گفتار استرالیا، و به عنوان یکی از بهترین کتاب های سال کودک کمیته کتاب کودکان Bank Street انتخاب شد. این کتاب یکی از "50 کتابی که نمی توانید پایین بیاورید" در 2011 "بخوانید!" استرالیا بود. کمپین، و توسط کتابخانه بین المللی جوانان در مونیخ به عنوان "کلاغ سفید" نامگذاری شد. موزه دزدان در استرالیا، ایالات متحده و هند منتشر می شود. همچنین به زبان های آلمانی، ترکی، حروف چینی، بهائی اندونزی، تایلندی، پرتغالی برزیل و بلغاری ترجمه شده است.
City of Lies، دومین کتاب از سه گانه Keepers، برنده جایزه Aurealis برای داستان های کودکان در سال 2011 شد.
در سال 2020، تنر و تصویرگر جاناتان بنتلی برنده جایزه ادبیات کودکان پاتریشیا وایتسون در جوایز ادبی برتر New South Wales Premier برای Ella and the Ocean شد.

کتاب های لیان تنر

شهر دروغگویان


موزه ی دزدان


گذر جانوران


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟