محمدتقی فعالی

محمدتقی فعالی

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدتقی فعالی در سال 1341 در محله میدان خراسان تهران متولد شد. ایشان پس از 5 سال اقامت در تهران به زادگاه پدری خود یعنی یزد مراجعت کرد.
وی در سال 1356 وارد حوزه علمیه شهرستان یزد شد و دروس مقدماتی حوزه را نزد اساتید حوزه علمیه یزد فراگرفت.
سال 1360 برای ادامه تحصیل و استفاده از اساتید حوزه علمیه قم رهسپار این شهر شد و دروس سطح حوزه را نزد اساتید برجسته­ی حوزه علمیه قم نظیر آیت الله اشتهاردی، اعتمادی، وجدانی فخر، ستوده، تهرانی و قافی یزدی فرا گرفت. وی همزمان با تحصیلات حوزوی به شرکت در دوره های تخصصی نیز اشتغال داشت که از آن جمله می توان به شرکت در دوره 6 ساله مؤسسه در راه حق و شرکت در دوره تخصصی بنیاد فرهنگی باقرالعلوم در دو گروه فلسفه و تفسیر اشاره کرد.
پس از گذراندن دروس سطح به درس خارج حضرات آیات وحید خراسانی، حاج شیخ جواد تبریزی، محمد تقی بهجت، مکارم شیرازی و سبحانی راه پیدا کرد و به مدت ده سال از حضور این اساتید بهره برد.
وی علاوه بر دروس حوزوی تحصیلات دانشگاهی را در مقطع کارشناسی ارشد در رشته الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه تربیت مدرس قم، و دکترای عرفان اسلامی از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گذرانده و علاوه بر آن دوره فلسفه تطبیقی را (در حد فوق دکتری) در دانشگاه مک گیل کانادا زیر نظر اساتید برجسته ای همچون پروفسور لکی، پروفسور ابیلسون، پروفسور لندورت و پرفسور معین گذرانده است.

کتاب های محمدتقی فعالی

بخشش


اسرار عرفانی حج


اسرار عرفانی عمره