جان سانتیاگو

جان سانتیاگو

جان سانتیاگو با ۲۶ سال سابقه‌ی خدمت در نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) در سال ۲۰۰۳ بازنشسته‌ی ارتش شد. او در سِمَت‌های مدیریتی بسیاری از جمله مدیریت برنامه‌ی تکنیکی، توسعه‌ی ابزار دقیق و پشتیبانی پژوهش در عملیات خدمت کرده است. وی در حالی که به‌مدت سه سال در اروپا با USAF همکاری کرد، در بیش از ۴۰ کنفرانس و کارگاه علمی و مهندسی بین‌المللی، به‌عنوان عضو کمیته‌ی راهبری فعالیت کرده است.
جان در بیشتر حوزه‌های مهندسی تجربیات ارزشمندی دارد، از جمله: کنترل و مدل‌سازی سازه‌های بزرگ و انعطاف‌پذیر فضایی، سیستم‌های مخابراتی، الکترواپتیک، لیزرهای پرانرژی، رهیاب و سنسور موشک به‌منظور هدایت دقیق مواد منفجره، پردازش و تشخیص تصویر، فناوری اطلاعات، هشداردهنده‌ی هوا، فضا و موشک، دفاع موشکی، دفاع ملی.
یکی از مأموریت‌های مورد‌علاقه‌ی او، خدمت به‌عنوان دانشیار در آکادمی USAF در سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۹ بود. وی در حال حاضر استادتمام رشته‌ی مهندسی برق و سیستم در دانشگاه فنی کلرادو است. در این دانشگاه، ۲۶ دوره‌ی مختلف آموزشی مهندسی برق و سیستم در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شود.
برخی از جوایزی که جان سانتیاگو دریافت کرده، عبارت است از: برگزیده‌ی دانشکده‌ی فنی کلرادو در ۲۰۰۸؛ مربی نظامی منتخب در آکادمی USAF در ۱۹۸۹؛ مربی منتخب مهندسی برق در آکادمی USAF در سال ۱۹۹۸.
او مدرک دکتری مهندسی برق را طی دوران کاری‌اش در USAF، از دانشگاه نیومکزیکو دریافت کرد. همچنین، موفق شد مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ی استراتژی منابع را از کالج صنعتی نیروهای مسلح دریافت کند. جان کارشناسی ارشد مهندسی برق از انستیتوی فناوری نیروی هوایی با گرایش الکترواپتیک و مدرک کارشناسی دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس را نیز در کارنامه‌ی علمی‌اش دارد.

کتاب های جان سانتیاگو

تحلیل مدار