داود پارساپژوه

داود پارساپژوه

 دکتر داود پارساپژوه در سال ۱۳۲۰ در تهران متولد شد. ایشان پس از اتمام تحصیلات ابتدائی و متوسطه (دبیرستان هدف تهران) در سال ۱۳۴۴ لیسانس مهندسی جنگل و مراتع خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد و در سال ۱۳۴۹ پس از اخذ فوق لیسانس و دکتری مهندسی در تکنولوژی چوب از کشور فرانسه (دانشگاه علوم نانسی)‏ در دانشگاه تهران با مرتبه استادیاری به خدمت مشغول شد.
وی دوره‌های متعدد تخصصی علوم چوب را در کشور‌های فرانسه و سوئیس طی نموده‌ و به زبان های فرانسه و انگلیسی آشنا و دارای سه کتاب تالیفی و ۳ کتاب ترجمه در زمینه‌های علوم چوب بودند که کتاب تکنولوژی چوب ایشان در سال ۱۳۶۷ به عنوان کتاب برگزیده ده ساله اخیر و کتاب حفاظت صنعتی ایشان به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۵ انتخاب شد.
دکتر پارساپژوه در سال ۱۳۷۱ استاد برگزیده دانشگاه تهران و در ۱۳۷۲ به عنوان استاد نمونه دانشگاه های ایران شناخته شد.
ایشان عضو دو انجمن بین‌المللی آناتومی چوب (IAWA) و حفاظت چوب (IRG) بود و مقالات متعددی به زبان‌های فارسی و خارجی منتشر و در نشست‌های متعدد بین‌المللی شرکت داشت.
وی ۳ دوره مدیریت گروه علوم و صنایع چوب و کاغذ‏، ۴ دوره رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران (به مدت یازده سال) و معاون پژوهشی این دانشکده (به مدت ۵ سال) را به عهده داشته و به مدت ۱۷ ماه نیز معاون دانشگاه تهران بوده‌اند.
به علاوه در سال های بعد از انقلاب چندین دوره در هیئت‌های ممیزه دانشگاه تهران و وزارت علوم نمایندگی و عضویت داشته‌اند و در گروه برنامه‌ریزی آموزش عالی کشاورزی به عنوان سرپرست کمیسیون برنامه‌ریزی آموزشی چوبشناسی و جنگلداری شورای عالی برنامه‌ریزی انجام  وظیفه کرده‌اند. استاد دکتر پارساپژوه بیش از۲۰ سال در فرهنگستان علوم به عنوان عضو وابسته و رئیس شاخه چوبشناسی گروه علوم کشاورزی فعالیت داشته و مدت ۳ سال هم عضو شورای عالی پژوهش های علمی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بوده‌اند و نیز در سمت سردبیر مجله منابع طبیعی ایران به مدت ۳ سال انجام وظیفه کردند که مجله مذکور به عنوان مجله قابل تقدیر از سوی دانشگاه تهران شناخته شد.

کتاب های داود پارساپژوه