حسن احمدی

حسن احمدی

دکتر حسن احمدی دارای دکترای رشته آبخیزداری از دانشگاه بردو فرانسه و عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، عضو هیأت تحریریه مجله منابع طبیعی ایران، عضو هیأت ممیزه مرکزی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، عضو شورای پژوهشی دانشگاه تهران، عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و نماینده قاره آسیا و نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیته علم و تکنولوژی بیابان‌زدائی سازمان ملل متحد است.
استاد حسن احمدی، ایجاد و تأسیس دوره‌های کارشناسی ارشد مرتع‌داری، آبخیزداری، بیابان‌زدایی و مدیریت مناطق بیابانی - ایجاد دوره‌های دکتری علوم مرتع، علوم و مهندسی آبخیزداری و بیابانی - تأسیس ایستگاه تحقیقاتی طالقان را در کارنامه پر بار علمی خود دارد. همچنین در شهریور ماه ۱۳۹۲، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ۲۰ دانشمند پر تألیف ایران در حوزه علوم کشاورزی را معرفی کرد و دکتر احمدی در رتبه هفتم این فهرست قرار گرفت.
دکتر احمدی علاوه بر تربیت نیروهای علمی و متخصص در عرصه دانشگاهی، تحقیقات و تألیفات گوناگونی در زمینه منابع‌طبیعی داشته است. از جمله می‌توان به تألیف کتاب «ژئومورفولوژی کاربردی» و «فرسایش آبی» اشاره کرد. نویسنده در جلد اول فرسایش آبی آن را به تصویر کشیده و در جلد دوم، بیابان و فرسایش بادی را توضیح داده‌اند. این دو کتاب به‌عنوان پایه در دانشکده‌ها تدریس می‌شوند. (این دو جلد کتاب برنده کتاب سال، مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران است)، «کنترل برف و بهمن» این کتاب حاصل کوششی چند ساله است که به منظور تألیف یک کتاب دانشگاهی پایه، در زمینه تخصصی برف و بهمن صورت گرفته است. این اثر، بر اساس سر فصل‌های تعیین شده توسط شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مباحث علمی و جدید، با تأکید بر مبانی کاربردی تألیف شده است. «سازندهای دوره کواترنر»، «فرهنگ مرتع و آبخیزداری» و «ژئومورفولوژی مناطق خشک و نیمه خشک» از دیگر تألیفات این بزرگوار است.

کتاب های حسن احمدی