سید لطف الله جلالی

سید لطف الله جلالی

سید لطف‌الله جلالی (تولد: 1354ش)، محقق حوزۀ ادیان و عرفان و کلام، دانش آموخته تحصیلات حوزوی و کارشناسی ارشد دین شناسی، تدریس در دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه قم، مرکز جامعۀ الزهراء، مدرسۀ عالی امام خمینی(ره)، مدیر بخش ترجمۀ موسسۀ شیعه‌­شناسی قم است در زمینه شیعه‌شناسی، تحقیقات و آثار ارزنده‌ای از خود به یادگار گذاشته است. تحصیلات ابتدایى، قرآن و مقدمات را نزد پدر خود حجت‌الاسلام سید مولاداد فاضل و عموی خویش شهید حجت‌الاسلام سید حسن شریفی آموخت. در سال 1370ش، برای تحصیل وارد حوزه قم شد و دروس حوزوی را آغاز کرد و تا سال 1375ش، دروس سطوح 1 و 2 حوزه را به پایان برد. از سال 1375 تا 1378ش، دروس عالیه حوزه را تمام کرد و از سال 1379ش، دروس خارج را آغاز کرد و تاکنون در دروس خارج شرکت دارد.
در سال 1375ش، هم‌زمان با اتمام پایه پنجم حوزه و آغاز دروس سطح عالی، در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در رشته الهیات و معارف اسلامی (کارشناسی ارشد پیوسته) مشغول به تحصیل شد. از سال 1380 تا 1385ش، دوره کارشناسی ارشد رشته دین‌شناسی را در همین مؤسسه به پایان برد و رساله «اندیشه‌های کلامی رضی‌الدین علی بن طاووس» را با راهنمایی قاسم جوادی صفری و مشاوره احمد عابدی به نگارش درآورد که با امتیاز عالی پذیرفته شد.
از سال 1386 تا 1391ش، در مقطع دکتری ادیان و عرفان همین مؤسسه مشغول تحصیل شد و رساله دکتری او با عنوان «اثرپذیری الهیات فلسفی یهودی از فلسفه و کلام اسلامی در دوره میانه با تأکید بر ابن میمون» با راهنمایی حسین کلباسی اشتری و مشاوره محمدعلی شمالی، با امتیاز عالی پذیرفته شد و در سال 1391ش، در مقطع دکتری، فارغ‌التحصیل گردید. همچنین وی از نظر حوزه علمیه هم اکنون فارغ‌التحصیل سطح چهار محسوب می‌شود.

کتاب های سید لطف الله جلالی

درسنامه دین شناسی


تاریخ و عقاید ماتریدیه